Kompozytor z licencją wyścigową odebrał, jedyną taką na świecie, hybrydową Panamerę

Kompozytor z licencją wyścigową odebrał, jedyną taką na świecie, hybrydową Panamerę

Kompozytor z licencją wyścigową odebrał, jedyną taką na świecie, hybrydową Panamerę

Kompozytor z licencją wyścigową odebrał, jedyną taką na świecie, hybrydową Panamerę

Do znanego Polaka trafiła wyjątkowa edycja Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Indywidualnie skrojony, hybrydowy fastback trafił w ręce renomowanego kompozytora, Radzimira Dębskiego.

Barwa kolekcjonerska

Ten unikatowy egzemplarz Panamery wyróżnia się przede wszystkim ciemnozielonym lakierem. To bardzo szczególny kolor z bogatą historią. Brewster Green zdobił samochody należące do rodu Porsche, zarówno te przeznaczone do codziennego użytku, jaki i kolekcjonerskie. Do dziś ten lakier nigdy nie pojawił się w standardowej ofercie Porsche, a jest dostępny jednie na specjalne życzenie przez oddział Porsche Exclusive Manufaktur.

Uznany muzyk osobiście komponował także inne detale pojazdu, aby stworzyć spójną wizję wymarzonego samochodu. – Proces konfiguracji zajął mi dwa pełne dni. Było to niezwykle satysfakcjonujące doświadczenie, ale również spore wyzwanie – przyznaje Dębski. W tym Porsche Panamera odnajdziemy więc połączenia równie oryginalne i nieoczywiste, jak w kompozycjach artysty. Zieleń nadwozia zwieńczonego czarnym spoilerem zestawił z 21-calowymi felgami Sport Design w kolorze Satin Platinium, zza których prześwitują – typowe dla odmiany hybrydowej – jaskrawe zaciski węglowo-ceramicznych tarcz hamulcowych w kolorze Acid Green. We wnętrzu dominuje zaś bordowa skóra przełamana ciemną Alcantarą, fortepianową czernią i włóknem węglowym. Na świecie nie ma drugiej tak skonfigurowanej Panamery.

Szybka i elektromobilna

Dla Radzimira Dębskiego liczy się jednak nie tylko estetyka. Równie istotne są osiągi, które w tym przypadku robią wrażenie. Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo jest najszybszą i najmocniejszą odmianą w historii tego modelu. Imponująca moc 680 KM generowana jest z hybrydowego układ napędowego opartego na 4-litrowym silniku V8 twin-turbo oraz na mocnym silniku elektrycznym. Dla odczucia niebagatelnych osiągów nie mniej istotne są wręcz niewyczerpane zasoby momentu obrotowego. 850 Nm przenoszone na wszystkie koła jest dostępne nieznacznie powyżej biegu jałowego. W rezultacie Panamera Tubo S E-Hybrid Sport Turismo przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w 3,4 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosi 310 km/godz. O właściwą trakcję w spokojnej i sportowej jeździ dbają opony Michelin Pilot Sport 4S.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid wkracza także na terytorium elektromobilności. Potrafi bowiem przejechać do 49 km wyłącznie na energii elektrycznej, w całkowitej ciszy i podróżować z prędkością do 140 km/godz. – To połączenie tak wielu nieoczekiwanych rzeczy jest dla mnie najbardziej ujmujące w hybrydowej Panamerze Turbo S. Nie da się w prosty sposób opisać wrażeń z jazdy tym samochodem. Żeby zrozumieć tę Panamerę, trzeba ją poprowadzić – podsumowuje kompozytor.

W ubiegłym roku Radzimir Dębski, znany pod pseudonimem Jimek, został globalnym ambasadorem Porsche Panamery Turbo S E-Hybrid Sport Turismo – jednego z najodważniejszych modeli producenta z Zuffenhausen. Artysta jest doceniany za przełamywanie muzycznych konwenansów, odważne poszukiwanie nowej perspektywy i ciągłe eksperymenty. To również najprawdziwszy entuzjasta motoryzacji, jedyny człowiek, który z tak wielką pasją potrafi porównywać prowadzenie orkiestry w sali koncertowej do prowadzenia samochodu wyścigowego na torze. Co nietypowe dla kompozytora, jest on posiadaczem licencji wyścigowej.

Przeczytaj również