Hubert Ptaszek: Piątek i niedziela rytmiczne, sobota surwiwalowa

Hubert Ptaszek: Piątek i niedziela rytmiczne, sobota surwiwalowa

Hubert Ptaszek: Piątek i niedziela rytmiczne, sobota surwiwalowa

11 interakcji
Hubert Ptaszek: Piątek i niedziela rytmiczne, sobota surwiwalowa

Już dziś czekają nas pierwsze emocje związane z Rajdem Akropolu – trzecią tegoroczną rundą mistrzostw Europy. O godzinie 13:00 czasu polskiego rozpocznie się odcinek testowy, a następnie rozegrane zostaną kwalifikacje, które wyłonią nam porządek startowy do pierwszego etapu imprezy.

Już po zapoznaniu z trasą postanowiliśmy porozmawiać z Hubertem Ptaszkiem i zapytać go, jakie są jego odczucia i przemyślenia na temat trasy. Jak młody kierowca czuje się przed startem legendarnego Rajdu Bogów?

fot. FIA ERC

Zapoznanie

Odcinki są dosyć zróżnicowane. Tak naprawdę najbardziej niszczącą dla samochodu będzie chyba sobota. Piątek i niedziela będą bardziej łagodne. Co ciekawe, zapoznając się z trasą już nasze Subaru mocno dostało w kość i niektóre amortyzatory wyzionęły ducha. Udało się przejechać, ale Ohlins dostał po tyłku. To świadczy o tym, że warunki są bardzo ciężkie.

fot. FIA ERC

Dzień po dniu

Jeśli miałbym krótko podsumować, to oesy w piątek i niedzielę są bardzo rytmiczne, ciekawe i będzie można się tam fajnie pościgać. Na trasie znajduje się więcej piachu, więcej luźnej nawierzchni. Sobota z kolei jest survivalowa, mamy praktycznie same kamienie i dziury. Tam trzeba będzie po prostu przetrwać i bezpiecznie dojechać do mety. To Grecja, więc każdy się tego spodziewał.

fot. FIA ERC

Pierwszy raz w Grecji

Podoba mi się ten rajd, naprawdę. Teraz musimy ułożyć sobie odpowiedni plan na rywalizację i ustalić, jak będziemy wykorzystywać opony. O ile rodzajów ogumienia jest tutaj całkiem sporo, to już opon do wykorzystania zbyt wielu nie mamy, bo zaledwie 18. Trzeba umiejętnie się z nimi obchodzić i podejmować rozsądne decyzje. Wiele odpowiedzi poznamy na odcinkach treningowych i kwalifikacjach. Tam musimy uważać, żeby nie wbić się na jakąś złą pozycję startową i zobaczyć, jak samochód będzie się zachowywał szczególnie w wolniejszych partiach.

Przeczytaj również