Poskramiacz Toyoty przebił w Polsce sprzedaż japońskiej marki w segmencie najoszczędniejszych hybryd. Konkurencji tylko przybywa

Najoszczędniejsze hybrydy, czyli hybrydy plug-in (PHEV) mocno zyskują na popularności w Polsce. W tym segmencie jedna marka okazała się pogromcą Toyoty. Zresztą sporo producentów mocno rośnie, w tym konkurencja z Chin.

Volvo XC60
Podaj dalej

Z danych PZPM wynika, że w pierwszym półroczu 2025 r. zarejestrowano 13 475 osobowych plug-inów. To wzrost o 80,2 proc. To minimalnie mniej niż pełnych elektryków, ale tempo wzrostu robi wrażenie. To efekt m.in. tego, że ta technologia zaczyna być bardziej przystępna cenowo. Już nie jest zarezerwowana głównie dla marek premium.

Volvo sprzedaje najwięcej hybryd plug-in

Co prawda marka premium jest liderem tego segmentu w Polsce. Chodzi o Volvo, które w pierwszym półroczu miało 1 839 rejestracji. To 143,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wiceliderem jest Toyota z liczbą 1 776 rejestracji, to oznacza wzrost o 112,7 proc. Na podium awansował Volkswagen, który po 617,5-procentowym wzroście ma już 1 105 rejestracji.

Volvo XC60 Recharged / najpopularniejsze modele PHEV
Volvo XC60 Plug-in Hybrid. // fot. materiały prasowe

Od stycznia do czerwca aż 5 marek przekroczyło próg tysiąca rejestracji, bo zrobiły to także niemieckie BMW (1 082) i chińskie BYD (1 006). Zeszłoroczny lider pierwszego półrocza Mercedes stracił 15,3 proc. i zremisował z Lexusem (po 899 szt.). Za Audi (678) sklasyfikowano drugiego chińskiego producenta, Jaecoo (598). Czołową dziesiątkę rynku PHEV w Polsce uzupełniło Porsche (452).

Toyoty C-HR najczęściej wybierane

W rankingu modelowym pierwszego półrocza tytuł bestsellera przypadł dla Toyoty C-HR (1 174 szt.). Jeszcze tylko Volvo XC60 miało w ciągu 6 miesięcy wynik 4-cyfrowy (1 075 szt.). Bardzo blisko tego progu jest już chińskie BYD Seal U DM-i (970 szt.), które skompletowało podium. Klienci często sięgają po hybrydę plug-in także w przypadku Volkswagena Golfa (739 szt.) i Lexus NX (656 szt.).

Toyota C-HR Tokyo Edition
Toyota C-HR. // fot. materiały prasowe

Ponad pół tysiąca rejestracji w debiucie miało chińskie Jaecoo 7 Super Hybrid (598 szt.). W pojedynku flagowców, czyli Toyoty RAV4 i Volvo XC90 padł remis (po 533 szt.). Trzecim chińskim modelem w pierwszej dziesiątce było MG HS Plug-In Hybrid (448 szt.), które wyprzedziło BMW Serii 5 (415 szt.).

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również