Porsche zaprezentowało bolid 99X Electric na sezon ABB FIA Formula E 2019/20

Wczoraj wieczorem internauci z całego świata mogli wziąć udział w zabawie za pośrednictwem portalu Twitch. Po raz pierwszy w historii fabryczny zespół oddał prezentację nowego samochodu całkowicie w ręce publiczności.

„Droga do Formuły E” – debiut fabrycznej ekipy Porsche coraz bliżej

Samochód Porsche na sezon 2019/20 Formuły E został zaprezentowany przez kierowców Neela Janiego i Andre Lotterera za pośrednictwem interaktywnej gry na platformie Twitch. Zabawa trwała cztery godziny i zlokalizowana była w Porsche Digital GmbH w Ludwigsburgu.

99X Electric został pomalowany w tradycyjne barwy motorsportowe Porsche – biały, czarny i czerwony. Nazwa bolidu również nawiązuje do tradycji – trzy znaki reprezentują samochody wyścigowe Porsche oraz dwudrzwiowe maszyny cywilne.

– Najwyższa cyfra, dziewiątka, została użyta podwójnie, aby podkreślić wagę projektu Formuły E dla Porsche, podczas gdy X oznacza dalekowzroczne podejście i ściganie się prototypami – czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym Porsche.

– To ważny dzień – powiedział wicedyrektor Porsche motorsport, Fritz Enzinger. – Premiera Porsche 99X Electric oznacza duży krok naprzód. Fabryczny team Porsche wkracza do Formuły E. Jestem dumny z naszego zespołu, który pokazał ogromny poziom przywiązania do projektu Formuła E.

Pascal Zurlinden, dyrektor fabrycznego teamu Porsche, dołączył do programu FE mimo piastowanej wcześniej przez niego roli przy fabrycznych programach wyścigów GT.

– Dziś Porsche 99X dołącza do listy historycznych samochodów motorsportowych Porsche – powiedział Zurlinden. – Nazewnictwo i design dają naszemu bolidowi unikalny charakter i ożywiają go. To szczególny dzień dla wszystkich, którzy włożyli ogromny wysiłek w pracy nad projektem Porsche Formuła E w ostatnich miesiącach.

Porsche zdecydowanie nie przespało okresu przygotowawczego do Formuły E. Dla niemieckiego producenta będzie to pierwszy start w ważnych międzynarodowych rozgrywkach od czasów opuszczenia klasy LMP1 w serialu WEC pod koniec 2017 roku. W tym czasie zespół miał do dyspozycji m. in. 15 pełnych dni prywatnych testów.

Nowe elektryczne Porsche Taycan z rekordem na północnej pętli Nurburgringu

Samochód rozwojowy wyjechał po raz pierwszy na tor testowy w Weissach w marcu, po czym rozpo

Porsche zaprezentowało bolid 99X Electric na sezon ABB FIA Formula E 2019/20
Podaj dalej

„Droga do Formuły E” – debiut fabrycznej ekipy Porsche coraz bliżej

Samochód Porsche na sezon 2019/20 Formuły E został zaprezentowany przez kierowców Neela Janiego i Andre Lotterera za pośrednictwem interaktywnej gry na platformie Twitch. Zabawa trwała cztery godziny i zlokalizowana była w Porsche Digital GmbH w Ludwigsburgu.

99X Electric został pomalowany w tradycyjne barwy motorsportowe Porsche – biały, czarny i czerwony. Nazwa bolidu również nawiązuje do tradycji – trzy znaki reprezentują samochody wyścigowe Porsche oraz dwudrzwiowe maszyny cywilne.

– Najwyższa cyfra, dziewiątka, została użyta podwójnie, aby podkreślić wagę projektu Formuły E dla Porsche, podczas gdy X oznacza dalekowzroczne podejście i ściganie się prototypami – czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym Porsche.

– To ważny dzień – powiedział wicedyrektor Porsche motorsport, Fritz Enzinger. – Premiera Porsche 99X Electric oznacza duży krok naprzód. Fabryczny team Porsche wkracza do Formuły E. Jestem dumny z naszego zespołu, który pokazał ogromny poziom przywiązania do projektu Formuła E.

Pascal Zurlinden, dyrektor fabrycznego teamu Porsche, dołączył do programu FE mimo piastowanej wcześniej przez niego roli przy fabrycznych programach wyścigów GT.

– Dziś Porsche 99X dołącza do listy historycznych samochodów motorsportowych Porsche – powiedział Zurlinden. – Nazewnictwo i design dają naszemu bolidowi unikalny charakter i ożywiają go. To szczególny dzień dla wszystkich, którzy włożyli ogromny wysiłek w pracy nad projektem Porsche Formuła E w ostatnich miesiącach.

Porsche zdecydowanie nie przespało okresu przygotowawczego do Formuły E. Dla niemieckiego producenta będzie to pierwszy start w ważnych międzynarodowych rozgrywkach od czasów opuszczenia klasy LMP1 w serialu WEC pod koniec 2017 roku. W tym czasie zespół miał do dyspozycji m. in. 15 pełnych dni prywatnych testów.

Nowe elektryczne Porsche Taycan z rekordem na północnej pętli Nurburgringu

Samochód rozwojowy wyjechał po raz pierwszy na tor testowy w Weissach w marcu, po czym rozpoczęły się testy na torach Calafat i Mallorca w Hiszpanii.

Przeczytaj również