Porsche Taycan Turbo GT pierwszym autem na świecie ze sprintem od 0 do 100 km/h poniżej 2 sekund

Porsche Taycan Turbo GT zostało pierwszym samochodem, który przełamał barierę 2 sekund w sprincie od 0 do 100 km/h. W rzeczywistości, niemiecki elektryk osiągnął czas 1,88 sekund w biegu od zera do setki w jednym kierunku. Co ciekawe, Porsche tym samym pokonało Teslę w ich własnej grze. Amerykański producent wiele lat temu zapowiedział pokonanie tej bariery, jednak to Niemcy zrobili to pierwsi. 

Porsche-Taycan-Turbo-GT-Sky-Purple-Metallic-5s-1536x864
Podaj dalej

Porsche Taycan Turbo GT najszybszym samochodem produkcyjnym na świecie

Porsche-Taycan-Turbo-GT-Sky-Purple-Metallic-5s-1536x864
fot. Porsche

Nowe Porsche Taycan Turbo GT może poszczyć się mianem najszybszego samochodu produkcyjnego w sprincie od 0 do 100 km/h. Samochód generuje 777 koni mechanicznych, jednak przy włączonej kontroli startu moc wzrasta aż do 1019 koni mechanicznych. Co więcej, przez 2 sekundy moc może wzrosnąć do szczytowych 1092 koni mechanicznych. 

Prędkość maksymalna najszybszego Taycana to 289 km/h, a producent podaje czas od 0 do 100 km/h jako 2,2 sekundy oraz 2,1 sekundy z opcjonalnym pakietem Weissach. Żaden z innych elektryków do tej pory nie mógł zbliżyć się do tych rezultatów. 

Porsche-Taycan-Turbo-GT-Sky-Purple-Metallic-5s-1536x864
fot. Porsche

Według Car & Driver Taycan Turbo GT rozpędził się od 0 do 100 km/h w zaledwie 1,910 sekundy. Następnie zawrócił i zrobił to ponownie, tym razem w 1,898 sekundy. Liczby te obejmują bardzo niewielki margines błędu, co pokazuje przeliczenie aż do trzeciej części dziesiątej sekundy.  Elektryczne Porsche ma więc lepszego „kopa” od Ferrari SF90, Tesli Model S Plaid, czy Lucid Air Sapphire.

Jak przebiegał test?

Porsche-Taycan-Turbo-GT-Sky-Purple-Metallic-5s-1536x864
fot. Porsche

Przede wszystkim, bicie rekordu odbywało się na standardowej, betonowej powierzchni. Wiele samochodów próbujących zbliżyć się do magicznej bariery 2 sekund potrzebuje bardzo lepkiej, przyczepnej powierzchni. Co więcej, Taycan nie jest najlżejszym samochodem na świecie. Porsche oferuje to auto z pakietem Weissach, które jest lżejsze o około 75 kg. Aż strach pomyśleć, jakie wyniki osiągałby na pasie do wyścigów na 1/4 mili i z wyciągniętą wagą człowieka. 

Portal Car & Driver zauważa jednak, że w miarę wzrostu prędkości zarówno Tesla Model S, jak i Lucid Air Sapphire, zaczynają nadrabiać zaległości. Podczas gdy Taycan kończy jazdę na 1/4 mili z czasem 9,3 sekundy przy prędkości 241 km/h, obaj konkurenci mają wyższe prędkości końcowe. Tesla jest szybsza o 0,2 sekundy, natomiast Lucid Air Sapphire przewyższa Porsche o 0,7 sekundy.

Przeczytaj również