Porsche Taycan Cross Turismo przyłapane na Nurburgring

Porsche kontynuuje prace nad Taycanem Cross Turismo – nadchodzącym kombi modelu elektrycznego. Udało się przyłapać go podczas testów na Nurburgring.

Porsche Taycan Cross Turismo przyłapane na Nurburgring
Podaj dalej

Widać było, że Niemcy starają się wycisnąć wszystko z testowanego modelu – przejazdy wyglądały na bardzo szybkie. Najprawdopodobniej był to topowy model Turbo S – możemy tak sądzić, ponieważ ma dość charakterystyczny wzór felg.”

Pomimo tego, że Porsche już ujawniło zwykłego Taycana, to wersję Cross Turismo pokazują na razie tylko w kamuflażu. Możemy być jednak pewni, że przód samochodu, aż do pierwszych drzwi jest identyczny jak w pierwowzorze. Tu gdzie dzieje się najwięcej, czyli na tyle, Cross Turismo będzie zbliżone wyglądem do innych modeli z gamy Porsche, takich jak na przykład Panamera Sport Turismo.

Plany poszerzenia gamy o taki model Taycana, stały się oficjalne w 2018 roku wraz z ujawnieniem modelu koncepcyjnego. Było to coś w stylu crossovera z dodatkowymi poszerzeniami nadkoli nadwozia i podwyższonym prześwitem.

Klienci będą mogli korzystać z takiego samego wyboru oferowanych wersji napędowych, co posiadacze „zwykłego” Taycana. Tutaj kolejno 4S, 4S Performance Battery Plus, Turbo i Turbo S.

Wszystkie wersje wyposażone są w dwa silniki elektryczne, po jednym na oś, a co za tym idzie napęd na wszystkie koła. Wszystko wspomagane dwubiegową przekładnię zamontowaną z tyłu.

Osiągi powinny być na równi ze zwykłym Taycanem, który w topowej wersji Turbo S oferuje do 750 KM i moment obrotowy rzędu 1050 Nm w trybie „Overboost”. 0-100 km/h – 2,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 260 km/h.

Taycan Cross Turismo to przede wszystkim bardziej praktyczna, zdecydowanie większa przestrzeń bagażowa, a także nieco więcej miejsca dla pasażerów tylnych siedzeń.

Porsche Taycan Cross Turismo ma wystartować pod koniec 2020 roku.

 

Przeczytaj również