Szef działu projektowego Porsche o pomyśle minivana

Peter Varga uważa, że choć nie jest to samochód sportowy, mógłby pasować do portfolio marki. Szef działu projektowego wyraził chęć, aby jego marka wkroczyła w sferę minivanów, potencjalnie czerpiąc inspirację z samochodu koncepcyjnego Vision Renndienst. Ten został zaprezentowany światu w 2020 roku.
I oczywiście Porsche jest najbardziej znane z produkcji samochodów sportowych. Jednakże, takie modele jak Cayenne, Macan czy Panamera i Taycan są najlepszym dowodem na to, że Niemcy nie chcą ograniczać się do jednego segmentu na rynku. Szef działu projektowego rozmawiał niedawno z portalem Top Gear i wyraził swój ogromny sentyment dla samochodu koncepcyjnego Vision Renndienst.
Peter Varga, szef działu projektowego, zapytany o przydatność vana w portfolio firmy, powiedział: – Myślę, że tak. To ładny samochód, wygląda dobrze. Tak więc dlaczego nie? Van jako produkt, jak pomysł, czy jako koncepcja nowego samocody jest teraz bardzo interesująca w połączeniu z luksusem.
Takie samochody mogą znów cieszyć się dużym zainteresowanie

Podczas imprezy inauguracyjnej nowego Macana w Singapurze, szef działu projektowego opowiadał o Toyocie Alphard. Stwierdził, że tego typu pojazd mógłby być również interesujący dla niemieckiej marki.
Peter Varga: – Na przykład tutaj w Singapurze siedzisz z tyłu minivana z dużymi siedzeniami. Można tu jeździć vanem. Być może dla nas to jest ciekawa nowość. To moja osobista opinia.
Jednakże, gdyby Porsche zdecydowało się wejść w segment minivanów, na pewno nie byłoby w stanie odtworzyć centralnej pozycji za kierownicą. A właśnie taką widzieliśmy w koncepcie Renndienst.

Nie wszyscy podzielają jego entuzjazm
Peter Varga: – Jedyne, co mogłoby się nie sprawdzić, to środkowa pozycja siedzenia kierowcy. To nie sprawdza się w życiu codziennym. Nic nie widzisz, nie widzisz innych kierowców. To świetna pozycja za kierownicą dla samochodu wyścigowego. Być może uda nam się zaprojektować furgonetkę z normalną pozycją dla kierowcy.
Koncepcyjny samochód Renndienst został zaprezentowany światu w 2020 roku. Ale już dwa lata wcześniej niemiecki producent zbudował pełnowymiarowy model. Z kolei na początku 2021 roku członek zarządu firmy ds. sprzedaży i marketingu, Detlev von Platen, powiedział, że zbudowanie produkcyjnej wersji vana nie znalazło się w porządku obrad. Jednakże, jeszcze kilka lat temu z całą pewnością nikt również nie myślał o SUV-ach…
Zauważył on, że : – Jesteśmy, byliśmy i nadal będziemy producentem samochodów sportowych.