Bazujący na kultowej 911 samochód został dość mocno odświeżony z zewnątrz, otrzymał nowy silnik, a także poprawioną technologię.
W chwili wypuszczenia nowego Cayenne na rynek, kliencie mają do wyboru dwa nowo zaprojektowane silniki. Pierwszy z nich to 3-litrowa jednostka o mocy 340 koni mechanicznych, drugi z kolei to 2.9-litrowe V6 bi-turbo, które zasilać będzie Cayenne S.
Teraz jednostka wyciąga jednak 20 koni więcej, czyli dokładnie 440. Maksymalna prędkość to 265 km/h. Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono Cayenne S pierwsze 100 km/h będzie osiągać w czasie poniżej 5 sekund.
Poprawione zostały także własności jezdne, wszystko dzięki aktywnemu napędowi na wszystkie koła w standardzie, Porsche 4D Chassic Control, trzy-komorowemu zawieszeniu oraz systemowi Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).
Mimo iż na jego pokładzie znalazło się dużo więcej nowinek technologicznych, Cayenne S został odchudzony o 65 kg względem swojego poprzednika.
My czekamy jednak na prezentację flagowego SUVa z rodziny Porsche, czyli Caynne Turbo. Pod jego maską ma znaleźć się nowy 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który będzie generować 550 koni mechanicznych i 770 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie ma zamknąć się w 3,9 sekundy a licznik zatrzyma się na 286 km/h.