Polacy rzucili się na nowe auta z salonów
Instytut Samar ujawnił cząstkowe dane po pierwszej dekadzie września na rynku nowych samochodów osobowych w Polsce. W ciągu 8 dni roboczych w dniach 1-10 września 2025 r. dokonano 15 305 rejestracji. Względem tego samego miesiąca rok temu to wzrost aż o 30,8 proc. Więcej kupują zarówno osoby fizyczne (+26,4 proc.), jak i firmy (+32,7 proc.). Klienci indywidualni po 10 dniach września odpowiadali za 4 533 rejestracje, a instytucjonalni za 10 782 szt.

Najwięcej dowodów rejestracyjnych wydawano na modele marek Toyota (2 972 szt.) i Skoda (1 887 szt.). Najniższy stopień podium przypadł Volkswagenowi (1 121 szt.). Mocny początek miesiąca miał też Mercedes (4. miejsce) oraz Kia (5.). Imponuje rosnąca sprzedaż chińskich producentów, bo po raz pierwszy aż dwie marki (MG, Omoda) znalazły się w pierwszej piętnastce rynku. Co ważne, udział brandów z Chin wyniósł rekordowe 9,5 proc. Zresztą BYD znowu jest liderem w segmencie aut elektrycznych, których udział znowu jest wyjątkowo wysoki (7,8 proc.).

Kilka SUV-ów MG, Omody i Jaecoo wystarczy na całą konkurencję Stellantis
W dniach 1-10 września 2025 r. najpopularniejszymi modelami w Polsce są oczywiście flotowe hity. Tradycyjnie zestawienie otwiera Toyota Corolla (917 szt.), a za nią plasuje się Skoda Octavia (696 szt.). Trzecią lokatę na ten moment zajmuje Toyota Yaris Cross (407 szt.), która przewodzi we wrześniowym wyścigu SUV-ów.

Jak dodatkowo zauważa Michał Hadyś z Samaru, zaledwie 4 chińskie SUV-y mają taką sprzedaż, co wszystkie auta z licznej grupy Stellantis. Wynik całego tegp koncernu na początku września robią w Polsce po dwa modele grup SAIC Motor (MG HS, MG ZS) oraz Chery (Jaecoo 7, Omoda 9).