Polska premiera nowego Forda Fiesty R2 na Junior WRC 2019

Polska premiera nowego Forda Fiesty R2 na Junior WRC 2019

150 interakcji
Polska premiera nowego Forda Fiesty R2 na Junior WRC 2019

Podaj dalej

Krakowski M-Sport Poland dokonał oficjalnej prezentacji najnowszej specyfikacji Forda Fiesty R2. Samochód będzie użytkowany m.in. w mistrzostwach Junior WRC 2019.

Konstrukcja spełnia najnowsze wytyczne FIA dotyczące samochodów klasy R2. Auto zostało w pełni zaprojektowane, poczynając od czystej kartki papieru, przez krakowski oddział M-Sportu na bazie usportowionego Forda Fiesty ST, produkowanego w Kolonii. Rozwój najnowszej specyfikacji był możliwy dzięki finansowemu wsparciu Ford Motor Company.

Do Krakowa pofatygował się sam Malcolm Wilson. Szef M-Sportu zaprezentował samochód rajdowy wspólnie z Maciejem Wodą, który zarządza ośrodkiem w Polsce oraz cyklem Junior WRC. Przekonywano, że projekt dzieli tylko trochę elementów ze swoim poprzednikiem, a całość była inspirowana mistrzowskim Fordem Fiestą WRC. Przypomniano, że Fordem Fiestą R2 swoje kariery rozwijali m.in. Ott Tanak, Elfyn Evans, Craig Breen czy Pontus Tidemand.

Auto otrzymało bardziej wydajny, 200-konny silniki EcoBoost (999 cm3). Nowa jest także sekwencyjna skrzynia biegów od Sadeva z 3 setupami szpery. Podobnie jak w modelu WRC, w zawieszeniu wykorzystano amortyzatory Reigera, posiadające 3 stopnie regulacji z przodu i 2 z tyłu. Eibach zapewnił twarde i miękkie sprężyny.

THE ALL-NEW FORD FIESTA R2

Introducing the all-new EcoBoost-powered Ford Fiesta R2 – the first car designed to the latest R2 regulations, and the first car to be fully designed and developed at M-Sport Poland’s state-of-the-art facilities in Krakow!

Julkaissut M-Sport Tiistaina 4. joulukuuta 2018

Maciej Woda, członek zarządu M-Sport Poland: Całkowicie nowy Ford Fiesta R2 to ogromny krok na przód i coś, z czego każdy w M-Sport Poland jest niesamowicie dumny. To pierwszy samochód w pełni zaprojektowany i rozwinięty tutaj, w Krakowie. […] Każdy element pojazdu został zaprojektowany tak, aby uczynić nowe auto mocniejszym i tak bardzo innowacyjnym jak przewidują to regulaminy. Jednak podstawowa filozofia Fiesty R2 pozostała bez zmian – przygotowanie gwiazdom przyszłości perfekcyjnej platformy do rozwoju ich umiejętności, aby mogli zaprezentować co potrafią na wczesnych etapach kariery. Nowa Fiesta będzie bazowym samochodem przyszłorocznych mistrzostw Junior WRC i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć co kolejne pokolenie może zrobić za jej kierownicą.

Ford Fiesta R2 spec. 2019

Silnik
999 cm3 Ford EcoBoost, 3-cylindrowy, 12-zaworowy, turbodoładowany. Aluminiowa głowica i żelazny blok.
Moc
200 KM przy 6500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy
290 Nm przy 4000 obr./min
Układ transmisyjny
Nowa, 5-stopniowa skrzynia sekwencyjna Sadev z płytkowym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Elektroniczna kontrola zatrzymania. 3 ustawienia szpery (23/57) (27/57) (32/77). Dwutarczowe sprzęgło AP Racing.
Zawieszenie
Nowe, regulowane amortyzatory Reiger ze sprężynami Eibach. 3-stopnie regulacje z przodu, 2 stopnie regulacji z tyłu. Opcjonalne sprężyny (twarde/miękkie). Opcjonalny stabilizator (twardy/miękki).
Hamulce
Wyczynowe zaciski Alcon. Wentylowane przednie tarcze AP Racing (285 mm na szuter, 310 mm na asfalt). Tylne tarcze Alcon 280 mm. Hydrauliczny hamulec ręczny z pompą Alcon.
Układ kierowniczy
Elektryczne wspomaganie kierownicy zamontowane na kolumnie.
Koła
OZ Racing – szuter 6×15’’ / asfalt 6,5×16’’ / piasty na 5 śrub.
Elektronika
Jednostka sterująca silnika Life Racing F88 z cyfrową deską rozdzielczą. System Anti-Lag z 3 trybami. Jednostka rozdziału mocy M-Sport.
Wymiary
Długość 4065mm, szerokość 1735mm, rozstaw osi 2490mm, minimalna waga 1030 kg

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News