Z czego wynika podwyżka rocznika 2025?
BAIC należy do najbardziej popularnych chińskich producentów samochodów w Polsce. Nie ma się czemu dziwić, bo zaczęto od oferowania po prostu wyjątkowo tanich samochodów spalinowych. Najlepszym przykładem jest Beijing 3, który z ceną poniżej 80 tys. zł stanowił bardzo ciekawą opcję. Niestety cena katalogowa 78 900 zł będzie obowiązywać tylko do wyprzedania rocznika 2024. Tegoroczna odmiana będzie kosztować już 84 900 zł.
Czy to zwykła podwyżka, czy też dodanie czegoś ekstra? Odpowiedź na oba pytania brzmi: tak. Nie jest to jednak efekt unijnych ceł, bo te dotyczą chińskich elektryków. Beijing 3 to SUV w pełni spalinowy. Wpływ na nową cenę miała zapewne nowa polityka dotycząca lakieru. W roczniku 2024 bez dopłaty mogliśmy mieć tylko biały lakier perłowy. Za lakier metalik w kolorach czerwonym lub niebieskim trzeba było dopłacić 2 900 zł. W roczniku 2025 lakier metalik jest już wliczony w cenę.
Co mamy na wyposażeniu tego chińskiego SUV-a?
Beijing 3 ma pod maską benzynowy silnik 1.5 turbo o mocy 136 KM. Zużycie paliwa według homologacji wynosi 8,5 l/100 km, ale w sieci da się znaleźć wiele raportów ze zużyciem o 1-2 litry mniejszym. Wszystko zależy oczywiście od tego, jakiego rodzaju trasy pokonują kierowcy. Im więcej jazdy poza miastem tym lepiej, bo tego taniego SUV-a wyposażona w 6-biegową skrzynię manualną. Dodatkowo można zdecydować się na montaż fabrycznej instalacji LPG za dopłatą 4 228 zł (w cenę nie jest wliczona robocizna).
Samochód jest oferowany tylko z jedną wersją wyposażenia o nazwie Luxury. Może nie jest to zbyt adekwatna nazwa, choć przy takim poziomie cenowym standard jest niezły. Bez dopłaty mamy bowiem elektrycznie otwierane okno dachowe, klimatyzację, podłokietnik, 17-calowe alufelgi czy światła LED. Do tego 8-calowy ekran dotykowy, na którym zobaczymy podgląda z kamery cofania (dynamiczne linie pomocnicze). Beijing 3 nie ma zaliczonego testu Euro NCAP, ale trudno oczekiwać od niego 5 gwiazdek. Choć konstrukcyjnie SUV już zwiększa bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, to auto ma względnie mało systemów asystujących (ABS, EBD, ESP, EBA, HHC).
Pełną listę wyposażenia i dane techniczne można porównać samemu w oficjalnych cennikach Beijing 3: