Z danych Instytutu Samar wynika, że po dwóch dekadach października 2025 r. w Polsce zarejestrowano 28 853 nowych samochodów osobowych. Po 20 dniach tego samego miesiąca w zeszłym roku tych rejestracji było 10,3 proc. mniej. To dość miarodajne porównanie, bo oba te miesiące mają tyle samo dni roboczych. Licznik nowych rejestracji osobówek licząc od stycznia do 20 października 2025 r. dobił już do 456 744 szt.
Duży chiński SUV na podium rejestracji indywidualnych
Z pozoru wszystko jest w normie, bo zestawienie najpopularniejszych modeli otwierają dobrze znane twarze. Lideruje oczywiście Toyota Corolla (1 055 szt.), ale niemal równie dobry miesiąc ma Skoda Octavia (1 045 szt.). Oba samochody to hity flotowe, a to właśnie firmy kupują głównie w październiku. Po dwóch dekadach obecnego miesiąca naliczono im 20 138 rejestracji, czyli o 15,9 proc. więcej niż w analogicznym czasie zeszłego roku.

Choć osoby fizyczne kupują nieco mniej (-0,8 proc.), to wśród 8 715 rejestracji nie brakuje ciekawostek. Samar ujawnił, że sensacyjne trzecie miejsce wśród klientów indywidualnych na tym etapie miesiąca zajmuje MG HS. Duży chiński SUV przeceniony obecnie na 105 900 zł mocno wpływa na aż 5. lokatę MG wśród marek. Cały polski rynek chętnie kupuje chińskie samochody, bo ich udział w październiku idzie na rekord (obecnie 9,7 proc.). Dość dużo, jak na Polskę, sprzedaje się też samochodów elektrycznych (udział 8,9 proc.).
MG w rynkowym Top 10
W rankingu najczęściej wybieranych marek na polskim rynku, jak co miesiąc, prowadzi Toyota (4 707 szt.). Po dwóch dekadach października podium z nią tworzą Skoda (3 336 szt.) oraz Volkswagen (2 017 szt.). O podium miesiąca stara się też Kia. Natomiast najpopularniejszą marką premium października jest na razie Mercedes. Chińskie MG utrzymuje się obecnie w czołowej dziesiątce (licząc rejestracje indywidualne i firmowe).