Pojazd, który zmienił bieg ewolucji aut WRC jest na sprzedaż. Jeździł nim Hołowczyc

Pojazd, który zmienił bieg ewolucji aut WRC jest na sprzedaż. Jeździł nim Hołowczyc

853 interakcje

Podaj dalej

Co jakiś czas na rynku wtórnym trafiają się okazje do zakupu kultowych samochodów wyczynowych w praktycznie nieskazitelnym stanie. Wśród perełek można znaleźć Peugeota 206 WRC, który ma ważne miejsce w historii rajdów samochodowych.

Egzemplarz nosi kod C31. Peugeot Sport wyprodukował go w 2001 r., a zespół fabryczny wystawił go tylko w jednej imprezie. Co ciekawe, nie w rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata, a Europy. W 2001 r. dokładnie tego nadwozia użyli ówcześni mistrzowie świata – Marcus Gronholm i Timo Rautiainen – do zapoznania się z Rajdem Niemiec (zajęli 4. miejsce, a na wynik wpłynął m.in. kapeć i błąd kierowcy podczas niedzielnego etapu – przyp. red.), który w kolejnym sezonie miał awansować do kalendarza WRC.

Później samochód trafił w prywatne ręce. Ekipa Bozian Racing wystawiała go potem w światowym czempionacie dla takich kierowców jak Nicolas Vouilloz, Henning Solberg, Xevi Pons czy Marcos Ligato. W 2005 r. na Rajd Barbórka wynajął go Krzysztof Hołowczyc. W późniejszych latach błąkało się po krajowych mistrzostwach w Norwegii i we Francji.

W 2016 r. Peugeot 206 WRC przeszedł renowację w firmie SMG oraz aktualizację komponentów do nowszej specyfikacji (poprawiona aerodynamika spojlera, wzmocnione zawieszenie, usprawnione chłodzenie – przyp. red.). Wnikliwe oko dostrzeże jednak lusterka boczne z cywilnej wersji, co nie zmienia jednak faktu, że mamy tu do czynienia z rajdową perełką. Na aucie widać także współczesne opony wyczynowe Michelin Pilot Sport. Ostatnio ta 206-tka była używana tylko na testach w czerwcu 2019 r., gdzie funkcjonowanie wszystkich systemów miał sprawdzić były inżynier Peugeot Sport. Nadwozie oklejono w oryginalne barwy, w jakich po raz pierwszy ten samochód stanął na starcie.

Peugeot 206 WRC w swoim czasie robił prawdziwą furorę na odcinkach specjalnych. Czteronapędowa konstrukcja o mocy 300 KM z 5-stopniową sekwencyjną skrzynią biegów była oparta o nadwozie typu hatchback z segmentu B. Podczas gdy konkurencja budowała auta w oparciu o segment C i głównie sedany, Peugeot wytyczył ścieżkę, jaką należało podążać w przyszłości. Bowiem to właśnie kolejna generacja „wurców” opierała się na mniejszych hatchbackach, które w WRC rządzą do dziś.

Niestety cena za opisywany egzemplarz w specyfikacji asfaltowej jest nieznana (należy oczekiwać co najmniej półtora miliona złotych). Poważnie zainteresowani mogą skontaktować się ze sprzedającymi w Luksemburgu wchodząc na tę ofertę.

Peugeot 206 WRC na sprzedaż – galeria zdjęć

Dopuszczone do ruchu Subaru Impreza WRC 2003 jest na sprzedaż. To ideał po Solbergu

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News