Toyota C-HR w produkcji. Ten bogaty w technologie pojazd z pewnością was zaskoczy

Toyota Motor Europe uruchomiła produkcję najnowszego modelu Toyoty C-HR w zakładach Toyota Motor Manufacturing Turkey, które zlokalizowane są w Sakaryi. To jedno z najważniejszych wydarzeń w historii marki, gdyż stanowi pierwszą fabrykę koncernu w Europie. Odpowiada ona za montaż pojazdów hybrydowych typu plug-in oraz baterii. Całkowita wartość tej inwestycji w fabrykę wyniosła imponującą sumę 308 milionów euro. Wcześniejsze modele C-HR cieszyły się niesłabnącym zainteresowaniem. Jesteście ciekawi, czym zaskoczy jej druga generacja? W takim razie bez zbędnego przedłużania, zaczynajmy!

Logo Toyota
Podaj dalej

Toyota C-HR w produkcji

Toyota Corolla TS Kombi 2023

Toyota Motor Europe uruchomiła produkcję nowego modelu Toyoty C-HR w Turcji, zlokalizowanych w miejscowości Sakarya. To pierwsza fabryka koncernu w Europie, w której montowane będą pojazdy hybrydowe typu plug-in wraz z bateriami. To bez wątpienia jedno z najważniejszych wydarzeń w historii motoryzacyjnego giganta. 

Toyota C-HR to jeden z najważniejszych modeli koncernu w całej Europie. Od momentu debiutu pierwszej generacji sprzedano ponad 800 000 sztuk tego crossovera. Nowoczesny, atrakcyjny design, niskoemisyjność, oszczędne napędy i doskonała jazda w połączeniu z wysoką jakością wykonania wybijają się na tle konkurencji. Nie dziwi więc fakt, że Toyota C-HR cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem wśród kierowców. 

W dzisiejszym artykule zatrzymamy się na drugiej generacji tego modelu, który łączy w sobie najwyższą jakość wykonania z niezapomnianą stylistyką i zaawansowanymi technologiami. Wśród nich znajduje się nowa gama napędów zelektryfikowanych o jeszcze większym zasięgu w trybie elektrycznym i niższych emisjach. Tak jak wspomnieliśmy na samym początku, Toyota zainwestowała łącznie 308 milionów euro w modernizację zakładów w Sakarya. Celem tego przedsięwzięcia jest rozszerzanie gamy samochodów zelektryfikowanych. 

„Cieszymy się z rozpoczęcia produkcji nowej Toyoty C-HR oraz rozszerzenia możliwości produkcyjnych TMMT o hybrydy plug-in oraz baterie. Wpisuje się to w realizację koncepcji wielotorowego podejścia do elektryfikacji Toyota oraz przybliża do całkowitej redukcji emisji CO2 w gamie aut oferowanych w Europie do 2035 roku” – powiedział Yoshihiro Nakata, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Europe.

Ambitne plany japońskiego producenta

toyota-corolla-uzywana-kombi

Wszystkie działania koncernu motoryzacyjnego mają przybliżyć markę do spełnienia postawionego przez siebie celu. Toyota zobowiązała się do osiągnięcia neutralności węglowej w Europie do 2040 roku, a w swoich fabrykach zamierza zrealizować to już w 2030 roku. We wspomnianych zakładach z Turcji wprowadzono szereg rozwiązań, które mają ograniczyć zużycie energii, pozwalając przy tym na korzystanie z prądu z odnawialnych źródeł. To jednak nie koniec, gdyż w fabryce zaczęto stosować także nowe techniki lakiernicze, redukujące emisję CO2. 

„To kamień milowy, który zwiększa konkurencyjność naszej fabryki, która już teraz ma duże uznanie wśród zakładów koncernu ze względu na duże możliwości produkcyjne oraz zdolność do utrzymywania wysokiej jakości. Jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się do realizacji strategii elektryfikacji Toyoty oraz osiągnięcia celów klimatycznych” – powiedział Erdoğan Şahin, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Manufacturing Turkey.

Świadectwem konsekwentnego dążenia do celu są nie tylko fabryki rozmieszczone w Sakarya. Podczas trwającego ostatnio Japan Mobility Show Toyota zaprezentowała gamę prototypowych aut elektrycznych.

Przeczytaj również