Początki prawdziwej legendy samochodowej
Początki marki sięgają 29 czerwca 1932 roku. Z inicjatywy Banku Krajowego Saksonii działające dotąd niezależne firmy: Horchwerke AG, Audiwerke AG, J. S. Rasmussen AG oraz Zschopauer Motorenwerke połączyły się, tworząc tym samym Auto Union AG. Nowy związek zawarł również umowę z firmą Wanderer Werke AG, która dotyczyła zakupu działu motoryzacyjnego marki Wanderer. W takich okolicznościach siedzibą nowo-powstałej grupy zostało miasto Chemnitz w Saksonii. Co ciekawe, do 1936 roku administracja całej marki znajdowała się w zakładzie DKW w Zschopau. Powstanie Auto Union AG sprawiło, że marka stała się drugą pod względem wielkości grupą motoryzacyjną w Niemczech.
Jak dobrze wiemy logo marki przedstawia nachodzące na siebie cztery pierścienie, które symbolizują wieczną jedność czterech pierwotnych firm. Co najważniejsze, nazwy marek DKW, Wanderer, Horch i Audi zostały zachowane. Specjalnie dla tych czterech grup został dopasowany określony segment rynku: DKW do dzisiaj zajmuje się segmentem motocykli i małych pojazdów. Wanderer tworzy i sprzedaje samochody średniej wielkości. Audi zajmuje się sprzedażą pojazdów w segmencie luksusowych samochodów średnich gabarytów, a Horch odpowiada za auta z najwyższej półki.
Historia Audi stoi dla każdego otworem
Prawdziwi miłośnicy Audi oraz dawnej motoryzacji bez problemu mogą dziś poznawać prawdziwą historię firmy w Muzeum Augusta Horcha w Zwickau. Drugim takim obiektem jest Audi Museum Mobile w Ingolstadt. W tym drugim miejscu do 24 września wszyscy wizytujący mogą oglądać specjalną wystawę ,,Piąty pierścień”, która opowiada o najstarszej NSU. Czyli najstarszej firmy, która jest poprzedniczką Audi AG. Specjalnie dla ludzi, którzy niekoniecznie chcą wychodzić z domu, bądź dla tych, którzy są podczas podróży przygotowano aplikację Audi Tradition. To właśnie dzięki niej możemy zobaczyć Audi Museum Mobile bez ruszania się z miejsca. Aplikacja jest dostępna we wszystkich czołowych sklepach z aplikacjami na telefony z systemem Android oraz iOS.