Koniec produkcji Jeepa w Chinach. Stellantis wdraża metodę „Asset-light”

Koniec produkcji Jeepa w Chinach. Stellantis wdraża metodę „Asset-light”

Koniec produkcji Jeepa w Chinach. Stellantis wdraża metodę „Asset-light”

Podaj dalej

Stellantis nie poczyniło kroków, aby przejąć większościowy pakiet udziałów, dlatego wraz z Grupą GAC rozwiązują spółkę joint venture. Marka uzna odpis aktualizujący z tytułu utraty wartości w wysokości około 297 mln euro, a GAC zakończy chińską produkcję Jeepa. Do Chin będą trafiać importowane modele z zelektryfikowanej gamy pojazdów Jeep.

Współpraca z GAC

Stellantis N.V. ogłosiła, że jej nowy plan będzie skupiać się na dystrybucji importowanych samochodów Jeep. Dodatkowo potencjał marki oraz kultowych modeli zostanie w pełni wykorzystany dzięki metodzie „asset-light”. To wszystko przez wzgląd na brak postępów w obejmowaniu większościowego pakietu udziałów w spółce joint venture GAC-Stellantis.

Stellantis zawiązuje współpracę z Grupą GAC, aby sprawnie zakończyć funkcjonowanie spółki joint venture, która powstała w marcu 2010 roku. Przez ostatnie lata spółka przynosiła straty, a w pierwszym półroczu 2022 roku odnotuje odpis aktualizujący utraty około 297 mln euro.

Rozwój Jeepa na chińskim rynku

Carlos Tavares, Stellantis - CES 2022

Marka Jeep poszerzy swoją ofertę produkcyjną w Chinach o kolejne zelektryfikowane modele pojazdów importowanych, które mają przekroczyć oczekiwanie tamtejszych klientów.

 

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News