Innowacyjny sposób na izolację dźwiękową w nowym Megane E-Tech

Innowacyjny sposób na izolację dźwiękową w nowym Megane E-Tech

Innowacyjny sposób na izolację dźwiękową w nowym Megane E-Tech

Podaj dalej

Niezwykłą rzeczą w nowym elektrycznym Megane E-Tech jest panująca w jego kabinie cisza. Wnętrze pojazdu doskonale chroni pasażerów oraz kierowcę przed hałasem otoczenia, dając wrażenie podróżowania w dźwiękoszczelnej kapsule. Dodatkowo cichy silnik elektryczny je potęguje.

Innowacyjne rozwiązanie wyciszania w kabinie

,,Aby poprawić wyciszenie pojazdu i jednocześnie zwiększyć ilość miejsca między podłogą samochodu a akumulatorem, zastąpiliśmy dwa najcięższe materiały podłogowe nowym rodzajem pianki wygłuszającej. Pokrywa ona całą powierzchnię umieszczonego pod podłogą akumulatora, tak aby zapewnić spójność całej konstrukcji przy jednoczesnym wzmocnieniu wrażenia ciszy w kabinie, co czyni z niej prawdziwą dźwiękoszczelną kapsułę” – powiedział Sofiane Amaanan, kierownik projektu rozwoju i innowacji w dziale inżynierii produkcji i prototypów modeli Renault.

Tradycyjnie stosowane materiały wygłuszające zostały zastąpione przez pianką tłumiącą nowego typu, która chroniona jest patentem. Pianka jest idealni edopasowana do kształtu podłogi, a także korpusu akumulatora tradycyjnego. Poprzez pochłanianie drgań zapobiega ona przenoszeniu fal akustycznych przez podłogę, potęgując w ten sposób wrażenie ciszy w samochodzie.

Zalety nowej pianki tłumiącej

Renault Master 2020

Nowy system wyciszenia w elektrycznym Megane E-Tech poprawia izolację dźwiękową wnętrza, a także daje więcej miejsca w kabinie. Co więcej, obniżyło to masę samochodu o ponad 3 kg, zwiększając jego efektywność energetyczna oraz zasięg.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News