Usprawnienie zarządzania Grupą Volkswagen
„W ostatnich latach rada nadzorcza i zarząd wyznaczyły strategiczny kurs, podążając w kierunku elektromobilności i rozwoju oprogramowania. Teraz nadszedł czas na realizację zapoczątkowanych działań przy usprawnionym zarządzaniu Grupą. W tym celu zarządzanie Grupą zostanie uproszczone, co pozwoli na koncentrację na priorytetach” – wyjaśnił przewodniczący rady nadzorczej, Hans Dieter Pötsch. „Wraz ze znakomitym zespołem w zarządzie i Rozszerzonym Komitecie Wykonawczym Oliver Blume zadba o to, by Grupa Volkswagen nadal z powodzeniem i siłą stawiała czoła wyzwaniom transformacji” – dodał Pötsch.
,,Współpraca w ramach koncernu, grup marek i samych marek jest kluczowa dla sukcesu Grupy Volkswagen. Marki otrzymają większą samodzielność i odpowiedzialność. Grupa będzie definiować cele, ustanawiać granice i zapewniać synergię dla platform i technologii. Oznacza to, że grupy marek przejmą odpowiedzialność za uproszczenie zarządzania” – powiedział nowy CEO Grupy, Oliver Blume.
Głównym celem zarządu Grupy będzie koncentrowanie się na najważniejszych zadaniach, takich jak opracowanie strategii i podejmowanie ważnych decyzji. Co ciekawe działy, które działają na poziomie Grupy, takie jak: rozwój, badania, produkcja, czy sprzedaż zostaną połączone w Rozszerzonym Komitecie Wykonawczym. Będzie on odpowiedzialny za łączenie firm i działów, realizację synergii między markami, a także zapewnienie doskonałości operacyjnej.
Dodatkowo Murat Aksel poza pełnieniem funkcji członka zarządu marki Volkswagen Samochody osobowe, będzie odpowiedzialny za zaopatrzenie na poziomie Grupy.
„Murat Aksel i Hildegard Wortmann wykonali znakomitą pracę. Cieszę się, że będą ją kontynuować w ramach Rozszerzonego Komitetu Wykonawczego. Cieszę się również, że udało nam się pozyskać Michaela Steinera i Christiana Vollmera, którzy także dołączą do komitetu. Są oni związani z Grupą od wielu lat, to bardzo doświadczeni menedżerowie o wysokich kompetencjach zawodowych i osobistych” – powiedział Oliver Blume.
Sprzedaż oraz zaopatrzenie w rękach Hildegarda Wortmanna i Murata Aksela
Hildegard Wortmann jest odpowiedzialny za sprzedaż na poziomie Grupy. Wraz z członkami zarządu wszystkich marek, będzie dbać o to, aby dział sprzedaży był gotów na przyszłe wyzwania. Ponadto nadal będzie realizowany program NewSales2030.
Murat Aksel odpowiadający za zaopatrzenie wraz ze swoim zespołem wciąż będzie zarządzał organizacjami zakupowymi marek i regionów. Wszystko to z dbałością o to, aby mogły one sprostać nadchodzącym wyzwaniom. „Dalsza realizacja strategii przekształcania działu zakupów Grupy jest kluczowym czynnikiem dla wyzwań związanych z łańcuchem dostaw, przed którymi stoi cały koncern dziś i w przyszłości” – uważa Oliver Blume.