Ampere to nowy projekt Renault
Firma Ampere to wzorcowa ilustracja trzeciej fazy planu strategicznego “Remaulution”, stowrzonej przez Grupę Renault. Tytułowa marka rozpoczyna swoją działalność, stając się pierwszym europejskim pure playerem, skupionym wyłącznie na produkcji samochodów elektrycznych i oprogramowaniu. Oficjalna jej inauguracja nastąpiła 1 listopada bieżącego roku.
Renault, w obliczu wyzwań i możliwości związanych z transformacją przemysłu motoryzacyjnego wprowadziła nowy projekt o nazwie Ampere. Ten nowy standard w branży samochodowej ma na celu umocnienie pozycji Grupy Renault jako lidera na rozwijającym się rynku elektryków w Europie. Ampere skupia się na rozwijaniu nowych technologii, prezentując wszechstronną strategię działania. Zapewnia ona dużą elastyczną, szybkość reagowania i zbliżające się wielkimi krokami przełomowe zmiany.
Głównym celem nowo-powstałej marki jest promowanie modeli elektrycznych w Europie poprzez oferowanie egzemplarzy dostępnych dla szerokiego grona konsumentów. Dzięki 15-letniemu doświadczeniu w dziedzinie pojazdów elektrycznych, Ampere może korzystać z solidnej podstawy w tej dziedzinie. Elastyczna i skuteczna struktura organizacji wpływa na tempo oraz możliwości produkcyjne. Ampere zarzeka się, że jest w stanie tworzyć w 100 proc. elektryczne samochody na rynek europejski, zapewniając użytkownikom unikalne doznania z jazdy.
Projekt Ampere został stworzony z pełnym uwzględnieniem parametrów ESG w całym jej łańcuchu wartości. Możemy być tego naocznymi świadkami w przypadku: produktów, usług, a także we wdrażanych procesach technologicznych poprzez rozwijanie niskoemisyjnej gospodarki o obiegu zamkniętym. W kontekście produkcji i technologii, Ampere jest szczególnie istotny w Europie, gdzie Renault ma swoje korzenie. Dysponując unikalnym wachlarzem know-how, bogatym ekosystemem przemysłowym i technologicznym – umożliwia zabezpieczenie całego łańcucha wartości. Firme obejmuje 11 lokalizacji we Francji, w tym 4 obiekty przemysłowe skupione w klastrze ElectriCity. To strategiczne rozmieszczenie umożliwia efektywne zarządzanie produkcją i technologią. W konsekwencji wpływa to na rozwój gospodarki.
Ampere to projekt przyszłości
Zatrudnia ponad 11 000 pracowników, wśród których aż 35 proc. to inżynierowie. Każdy z nich podchodzi do pracy z pełnym zaangażowaniem w proces projektowania, opracowywania, produkcji oraz wprowadzania na rynek bezpiecznych i trwałych modeli samochodów pod marką Renault. Ta zgrana grupa pracowników podejmuje się wyzwania związanego z transformacją w kierunku mobilności elektrycznej. Ich pasja stanowi prawdziwy i skuteczny napęd dla tej wieloskalowej operacji.
Stworzyć już dzisiaj w pełni funkcjonalny nowy model przedsiębiorstwa, wyspecjalizowanego w zakresie samochodów elektrycznych i oprogramowania do nich: jak lepiej zilustrować naszą rewolucję i przebojowość naszych pracowników? Eksponować zrównoważoną wizję firmy i uwzględniać ją w każdym procesie i każdym produkcie. Opierać się na mocnych stronach Grupy i poddawać krytycznej analizie każdy sposób działania. Stworzyć zgrany zespół i pracować dla wszystkich. Zmobilizować nasze francuskie korzenie i stać się liderem w Europie. Eksponować nasze zobowiązania względem klientów, naszej planety i wszystkich jej mieszkańców. Program działania Ampere jest godzien ambicji Grupy, dlatego jestem niezwykle dumny z inauguracji tego ważnego etapu – powiedział Luca de Meo, Dyrektor generalny Ampere i Grupy Renault.
Logo Ampere czerpie inspirację z rombu, czyli historycznego symbolu Renault, odzwierciedlając tym samym DNA i dziedzictwo marki. Składa się oko z kilku różnych rombów, symbolizujących nową strukturę skupioną wokół dynamicznych zespołów. Tworzą one wrażenie ciągłego ruchu, co z kolei odzwierciedla jednocześnie dążenie do wspólnego celu.
Zespół kierownictwa o zróżnicowanych kompetencjach
Zespół zarządzający Ampere, skupiony jest wokół dyrektora generalnego Luky de Meo, składa się z czołowych postaci grupy Renault oraz świata motoryzacji i międzynarodowych firmy technologicznych.
Na szczeblu korporacyjnym:
-Josep-Maria Recasens, Dyrektor operacyjny
-oCléa Martinet, Dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju
-Vincent Piquet, Dyrektor finansowy
-oBenedicte Lenguin, Dyrektorka działu prawnego
-Estelle Guillot-Tantay, Dyrektorka ds. komunikacji
-Alexandra Malak, Dyrektorka ds. zasobów ludzkich i środowiska pracy
Na szczeblu technologicznym i operacyjnym:
-Luciano Biondo, Dyrektor ds. operacji przemysłowych
-oEmmanuelle Darot, Dyrektorka ds. zakupów
-oLaurence Excoffon, Dyrektorka ds. jakości
-oLuiz Quinalha, Dyrektor ds. produkcji
-Olivier Bross, Dyrektor ds. platformy dla segmentu C
-Philippe Brunet, Dyrektor ds. inżynierii samochodów elektrycznych i mechaniki
-Henry Bzeih, Dyrektor ds. oprogramowania i systemów
-Vittorio d’Arienzo, Dyrektor ds. platformy dla segmentu B
-Luc Julia, Dyrektor ds. sztucznej inteligencji
-Christian Stein, Dyrektor ds. zarządzania przychodami i doświadczenia klientów
-Gilles VIDAL, Dyrektor ds. designu