Alpine A110 Tour de Corse 75 już w sprzedaży jako seria limitowana

Alpine A110 to samochód przedstawiony w barwach legendarnej już Berlinette z numerem 7 z Rajdu Tour de Corse z 1975 roku. Sportowy charakter oraz design pojazdu nawiązuje do kultowego wyścigu w historii marki Alpine – jego limitowana edycja będzie dostępna jedynie w liczbie 150 egzemplarzy. Od dzisiaj w Polsce można ją zarezerwować w cenie 360 900 zł brutto.

Alpine A110 Tour de Corse 75 już w sprzedaży jako seria limitowana
Podaj dalej

Osobliwe piękno limitowanej serii

Nowy egzemplarz wyróżnia się kultowym designem oraz pięknym sportowym wnętrzem. Zbudowany z myślą o udziale w rajdach, Alipne A110 Toure de Corse 75 łączy w sobie zwinność oraz osiągi dzięki specjalnemu zawieszeniu, które idealnie zgrywa się z silnikiem o imponującej mocy 300 KM. Te wszystkie atuty sprawiają, że właściciel pojazdu może poczuć się niczym uczestnik Tour de Corse 1975, rajdu 10 000 zakrętów.  

Nadwozie polakierowano na żółty kolor, przez co idealnie kontrastuje z czarną maską silnika razem z dachem.  Te dwukolorowe barwy uzupełniają czarno-białe elementy graficzne, zdecydowanie charakterystyczne dla ,,Tour de Corse 75”. Podpis symbolizowany nazwą rajdu umieszczony został na lewym przednim błotniku, jednocześnie dopełnia go emblematyczny wzór na drzwiach oraz biała obwódka na masce. Warto również wspomnieć o numerze 7, który sprytnie został umieszczony z tyłu, nawiązując do rajdowej Berlinette. 

Tylko 150 dostępnych egzemplarzy

Najważniejsze w tym wszystkim jest to, że limitowana edycja opiewa na jedynie 150 egzemplarzy ekskluzywnego Alpine A110 Tour de Corse 75. Całej pikanterii dodaje tabliczka ,,limited edition” z wybitym numerem egzemplarza. 

Ta edycja jest również wyposażona w nowy system multimedialny Alpine z AndroidAuto oraz Apple Carplay. Warto tutaj podkreślić, że ten zjawiskowy samochód można zarezerwować już dzisiaj za cenę 360 900 zł brutto.  

Wielka historia rajdu

Zapoczątkowany w 1956 roku Tour de Corse należy do jednych z najbardziej emblematycznych wydarzeń w sportach motorowych, a zwłaszcza w rajdach. Dekadę później zawody te zostały włączone do Rajdowych Mistrzostw Francji, a już 1973 roku stały się francuską rundą Rajdowych Mistrzostw Świata. Dwa lata później na korsykańskim asfalcie wystartowało 77 załóg, z czego tylko 22 dotarły ostatecznie do mety, co świadczy o sporej trudności rajdu. 

 

 

Przeczytaj również