Alfa Romeo potwierdza stabilny wzrost. Marka z wieloma powodami do szczęścia

Alfa Romeo w pierwszym półroczu cieszyła się świetnymi wynikami sprzedaży, a teraz kontynuuje stabilny trend wzrostowy. Wszystko za sprawą wdrażania solidnego strategicznego planu produktowego, który na pierwszym miejscu stawia sobie jakość. Jak sami zaraz zobaczycie, marka zdobyła serca klientów w różnych krajach świata i w żadnym stopniu nie zamierza się zatrzymać. Jak Alfa Romeo poradziła sobie w poszczególnych krajach? Jesteście ciekawi? W takim razie bez zbędnego przedłużania, zaczynajmy!

alfa-romeo-giulia-swb-zagato
Podaj dalej

Alfa Romeo potwierdza stabilny wzrost

alfa-romeo-giulia-swb-zagato
fot. Alfa Romeo

Włoski producent samochodów w ostatnim czasie zadebiutował w kolejnych krajach, jednocześnie wzmacniając swoją obecność w Dubaju, Maroku i Japonii wprowadzając na tamtejszy rynek model Tonale. Te oraz inne działania doprowadziły Alfę Romeo do kolejnych sukcesów. Po pierwszym półroczu zakończonym świetnymi wynikami sprzedaży marka nawet na moment się nie zatrzymała. Bez chwili zawahania się kontynuuje stabilny trend wzrostowy dzięki metodycznemu wdrażaniu swojego planuzapewnienia klientom najwyższych standardów jakości. Ambitne cele firmy niewątpliwie potwierdzają, że jej podejście jest trafne, zapewniając wiele korzyści. 

W porównaniu z pierwszą połową 2022 roku, w skali globalnej liczba rejestracji wzrosła o 39 proc. Przy czym w Europie odnotowano silny i stały wzrost potwierdzony średnimi wartościami. Najlepsze z wyników osiągnęły Włochy, Niemcy oraz Francja

W ujęciu rocznym niebywały wzrost o 128 proc. osiągnął region Bliskiego Wschodu i Afryki. Szczególnie udany okazał się trzeci kwartał ze wzrostem o 66 proc., potwierdzając tym samym rekordowy trend wzrostowy. Ta dynamiczna tendencja stała się prawdziwym sukcesem dla włoskiej marki, która utrzymuje swoje imponujące wyniki od zeszłego roku. Warta zauważenia jest również Turcja, która stała się światowym liderem pod względem tempa wzrostu wolumenu sprzedaży. W tym roku osiągnęła aż sześciokrotnie wyższe wyniki w porównaniu z 2022 rokiem. Dodatkowo w bieżącym kwartale region ten dalej pędzi, osiągając wzrost o 160 proc

Aby jeszcze bardziej wzmocnić swoją obecność na rynku tego regionu, producent samochodów zdecydował się wprowadzić tam pełną gamę modeli Alfa Romeo. Wśród nich znalazły się takie modele jak: Giulia, Stelvio, Tonale, które powędrowały na rynek w Dubaju. Dwa pierwsze pojazdy zadebiutowały w Maroku.

To jeszcze nie koniec dobrych wyników

Alfa-Romeo-Giuila-Facelift-14
fot. Alfa Romeo

Alfa Romeo wciąż umacnia swoją pozycję wśród marek na azjatyckim rynku. Producent odnotował wzrost o 27 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2022 roku. Dla producenta samochodów region Indii, Azji oraz Pacyfiku jest istotnym strategicznie obszarem, o czym świadczy otwarcie nowego oficjalnego salonu flagowego w Singapurze. Jest to kontynuacja debiutu marki w Hongkongu. Co więcej, w Chinach i Japonii po pojawieniu się Giulii oraz Stelvio dojdzie do nich również Alfa Tonale, która można już zamawiać.

Ostatni z wymienionych modeli zadebiutował także w Stanach Zjednoczonych. W USA przeprowadzono badanie przez JD Power, światowego lidera w dziedzinie badań konsumenckich. Wykazało ono niezwykły wynik osiągnięty przez Alfę Romeo, która odnotowała wyraźny wzrost w stosunku do 2022 roku. Budzi to podziw, biorąc pod uwagę, że obecny rok nie jest dla producentów samochodów zbyt łaskawy. 

Możliwe, że zaciekawi was również fakt, że Alfa Romeo wróciła na Martynikę, gdzie odbyła się inauguracja nowego salonu producenta.

Przeczytaj również