Pilna akcja serwisowa Polo R5. VW Motorsport wesprze zespoły klienckie

Pierwsze miesiące użytkowania Volkswagena Polo GTI R5 przez zespoły klienckie ujawniły chorobę wieku dziecięcego konstrukcji z Hanoweru. Wadliwym elementem okazuje się być częściowo blokująca się przekładnia kierownicza.

Pilna akcja serwisowa Polo R5. VW Motorsport wesprze zespoły klienckie
Podaj dalej

Poddostawcą tej części jest Sportech Engineering, należący do Mario Fornarisa (projektant Peugeota 206 WRC). Przekładnie z Włoch z powodzeniem wykorzystywane są w Skodach Fabia R5. Polo bazuje jednak na innej, większej platformie podłogowej.

Przekładnia do R5 od Sportech Engineering

Szef Volkswagen Motorsport, Sven Smeets przekazał niemieckiemu Rallye Magazin, że trwają wytężone prace nad poprawioną przekładnią. – Dla naszych klientów nie będą to żadne dodatkowe koszty – zapewnił Belg.

To nie pojedyncze przypadki

Z tego typu problemami na testach zmagał się m.in. mistrz Niemiec, Marijan Griebel. Identyczny defekt na Rajdzie Azorów (pierwszej rundzie mistrzostw Europy) spotkał, Norberta Hercziga. – Nagle mogłem skręcać tylko w jedną stronę – relacjonował 4-krotny mistrz Węgier.

fot. Gregory Lenormand / DPPI

Obaj kierowcy korzystają z Volkswagenów Polo R5 z austriackiej stajni BRR. Ten sam model od ekipy Raimunda Baumschlagera wynajmuje Kajetan Kajetanowicz. Polaka tego typu problem nie spotkał na Rajdzie Korsyki, ale także miał kłopot związany z układem kierowniczym w postaci awarii wspomagania.

Podczas 4. rundy WRC przekładnia zawiodła jednak Nicolasa Ciamina. Francuzowi Polo R5 dostarcza w tym sezonie belgijski THX Racing. Takiej samej awarii doświadczył Andrea Crugnola w pierwszym starcie Polo z HK Racing podczas inauguracji mistrzostw Włoch (Rally Il Ciocco e Valle del Serchio).

Przeczytaj również