Ostatni z rodu?

Zaprezentowane w 2015 roku Porsche 911 GT3 RS 991 stanowiło dla niemieckiej marki i samego modelu GT3 ogromny postęp. Dziś doczekaliśmy się drugiej generacji 911 GT3 RS, które może być ostatnim bazującym na platformie 991.

Ostatni z rodu?
Podaj dalej

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zaprezentowane na targach w Genewie Porsche 911 GT3 RS będzie ostatnim, które otrzyma platformę o oznaczeniu 991. Ta zostanie zastąpiona w przyszłości 992.

Nowe GT3 RS w porównaniu do swojego poprzednika otrzymało 20 koni mechanicznych więcej, a do rąk pierwszych klientów samochód trafi w okolicach czerwca. Centralnie umieszczony, 4-litrowy silnik produkuje 520 koni mechanicznych przy 8250 obr/min.

Jednym z kierowców, który jako pierwszy zasiadł za sterami nowego Porsche 911 GT3 RS był Walter Rohrl związany od kilkunastu lat z niemiecką marką.To wciąż sprawia mi ogromną frajdę – mówił po testach na zamarzniętym jeziorze w Finlandii. Ścigam się od 50 lat, jednak wciąż mnie to bawi. Robienie takich rzeczy na zamkniętej trasie jest fantastyczne.

Porsche zdecydowało się utrzymać wolnossący silnik bez turbodoładowania, co z pewnością ucieszy najbardziej zagorzałych fanów tradycyjnej motoryzacji. W przeciwieństwie do swojego poprzednika GT3 RS nie będzie jednak dostępne z manualną skrzynią biegów, a przyszli klienci będą musieli „zadowolić się” 7-biegowym automatem z podwójnym sprzęgłem PDK.

Tagi: PorschePorsche 911 GT3 RSGT3 RSPorsche PolskaMichelin

 

Przeczytaj również