Mowa o Peugeocie 205 Turbo 16s (T16), który w wyczynowej odmianie był jednym z utytułowanych samochodów najbardziej szalonej ery w historii rajdów samochodowych. To właśnie ten model zakończył czasy grupy B tytułami mistrza świata w klasyfikacji producentów (Peugeot Talbot Sport) oraz kierowców (Timo Salonen w 1985 r. i Juha Kankkunen w 1986 r.).
Wyprodukowano tylko 200 egzemplarzy tego pojazdu o konstrukcji rurowej z silnikiem umieszczonym centralnie. Czterocylindrowa jednostka o pojemności 1,8 litra z turbodoładowaniem generowała w cywilu „tylko” 197 KM, przenoszonej na 4 koła za pomocą centralnego epicyklicznego dyferencjału z blokadą wiskotyczną. Skrzynia biegów później wykorzystana w Citroenie XM była montowana… poprzecznie.
Tak jak w wyczynowej wersji, tylną część nadwozia można było unieść, aby dostać się do silnika. Samochód posiada kierownicę po lewej stronie, jak zresztą wszystkie 200 sztuk. Poprzedni właściciel był Japończykiem i kupił go w 1995 r. Przez 24 lata samodzielnie (był znakomitym inżynierem) dbał o nienaganną konserwację maszyny. W momencie zakupu miał przejechane 502 km. Obecny przebieg wynosi 8800 km, co stanowi jeden z niższych w jemu podobnych unikatach.
Oferta dostępna jest TUTAJ. Cena wynosi 167 500 funtów (czyli ok. 822 000 zł).