Nowe obowiązkowe wyposażenie aut już w 2022 roku

Nowe obowiązkowe wyposażenie aut już w 2022 roku

Podaj dalej

W pierwszej połowie 2022 roku, samochody wprowadzane na rynek unijny, będę musiał posiadać nowe obowiązkowe wyposażenie.

Mowa tu o systemach bezpieczeństwa, takich jak wykrywanie obiektów przy cofaniu, system utrzymania w pasie ruchu, systemy monitorujące kondycję kierowcy, a także umożliwiające montaż alkomatów.

Źródło: Opel

– Nowe przepisy mają nam ograniczyć liczbę śmiertelnych ofiar wypadków drogowych i poważnych obrażeń ponoszonych w ich wyniku. Zwiększą też konkurencyjność europejskich producentów samochodów na rynku światowym – mówi Timo Harakka, fiński minister zatrudnienia.

Nowe przepisy po raz pierwszy jest skierowane również w kierunku niechronionych użytkowników dróg, jakimi są piesi i rowerzyści.

 

Przyjrzyjmy się zatem dokładniej zmianom na liście wyposażenie standardowego. Poniższe zmiany obejmują samochody ciężarowe, autobusy, samochody dostawcze, oraz osobowe.

  • inteligentne dostosowanie prędkości
  • ułatwienia w zakresie montażu alkomatów blokujących zapłon
  • systemy ostrzegania monitorujące senność i uwagę kierowcy
  • zaawansowane systemy wykrywania rozproszenia uwagi kierowcy
  • awaryjne sygnały stopu
  • systemy wykrywania obiektów przy cofaniu
  • rejestratory danych na temat zdarzeń
  • systemy monitorowania ciśnienia w oponach.

Samochody osobowe i samochody dostawcze będą musiały mieć dodatkowe zaawansowane elementy bezpieczeństwa, takie jak:

  • zaawansowane systemy hamowania awaryjnego
  • systemy utrzymywania pojazdu na pasie ruchu w nagłych sytuacjach
  • zwiększone strefy zabezpieczenia przed uderzeniem głową mogące złagodzić obrażenia podczas kolizji z niechronionymi uczestnikami ruchu drogowego np. pieszymi i rowerzystami.

W przypadku ciężarówek i autobusów, UE będzie wymagać od producentów projektowania pojazdów w taki sposób, żeby w maksymalnym stopniu zmniejszyć martwe pola wokół pojazdu.

Źródło: Rada Europejska

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News