BMW prezentuje nową Serię 5 w kombi
Oferta BMW z dniem dzisiejszym powiększa się o nowy wariant kombi. Seria 5 z większym kufrem zdecydowanie nawiązuje do nowego sedana i ma być kuszącą alternatywą dla osób nie będących fanami SUV-ów czy crossoverów.
Kombi ma zostać wprowadzone na rynek w maju i już na pierwszy rzut oka widzimy, że jest bardzo podobne do swojego kuzyna w sedanie. Mamy wyraźnie ostre linie i rzeźbione powierzchnie, także wyrazistą osłonę chłodnicy. Ta ostatnia będzie oferowana z opcjonalnym oświetleniem konturowym BMW Iconic Glow. Brzmi bardzo prestiżowo, choć przednie oświetlenia LED-owe mają tak swoich fanów, jak i zawziętych krytyków.
Do tego mamy mocną linię ramion i delikatnie opadają dach. Łączy je stosunkowo prosty tytuł z kanciastą szybą i smukłymi tylnymi światłami. W standardzie dostępne będą 18- i 19-calowe felgi, choć jako opcja będziemy mogli zdecydować się także na koła w rozmiarze 21 cali. Klienci mogą także zamówić pakiety zewnętrzne: M Sport, M Sport Pro oraz M Carbon.
We wnętrzu nowego kombi jest bardzo znajomo
Samochód w środku wygląda… jak Seria 5. I ciężko się temu dziwić, to przecież ten sam pojazd, tylko z większym bagażnikiem. Mamy więc zakrzywiony wyświetlacz z 12,3-calowym cyfrowym zestawem wskaźników oraz 14,9-calowym systemem multimediów. Ten ostatni obsługuje strumieniowe przesyłanie wideo oraz gry na AirConsole. Klienci mogą liczyć także na kompatybilność z Android Auto oraz Apple CarPlay.
BMW w swojej informacji prasowej podaje, że kombi jest wyposażone w sportowe fotele i nową kierownicę z bardziej płaskim dołem. Model ten już w standardzie posiada całkowicie „wegańskie” wnętrze.
Tak naprawdę najbardziej interesującą cechą w przypadku kombi musi być przestrzeń ładunkowa. Bagażnik pomieści tutaj do 570 litrów bagażu, a po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń ta zwiększy się do 1700 litrów. Niemcy zauważają, że pod podłogą bagażnika znajduje się dodatkowy schowek.
Jak przystało na BMW, klienci będą mieli do wyboru szeroki zakres wyposażenia dodatkowego. Wśród opcji znajdziemy panoramiczny szklany dach, czy skórę BMW Individual Merino. Nie możemy zapomnieć także o 18-głośnikowym systemie audio Bowers & Wilkins.
Co pod maską nowej Serii 5?
Jak wspomnieliśmy wyżej, nowe kombi po raz pierwszy w historii będzie wyposażone w elektryczny silnik. Model i5 będzie korzystał z akumulatorów o pojemności 81,2 kWh. W i5 eDrive40 Touring znajdziemy silnik montowany z tyłu i rozwijający moc 340 KM oraz moment 430 Nm. To pozwala na sprint do 100 km/h w 6,1 sekundy oraz zasięg 560 km zgodnie z procedurą WLTP.
Kupujący oczekujący wyższych osiągów mogą zdecydować się na i5 M60 xDrive Touring z dwusilnikowym napędem na wszystkie koła. Tutaj moc wzrasta już do 601 KM, a moment do 820 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h w tej wersji zajmie jedynie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 230 km/h, a zasięg wyniesie maksymalnie 506 kilometrów. Kombi ma także możliwość ładowania prądem stałym o mocy do 205 kW.
W tym miejscu możemy jednak uspokoić fanów silników spalinowych, które będą dostępne w wersjach hybrydowych. Nie zabraknie 2-litrowego Diesla o mocy 197 KM w miękkiej hybrydzie. W lecie pojawią się także dodatkowe opcje silnikowe.