Nowa generacja samochodów Mitsubishi Asx. Każdy znajdzie coś dla siebie

Mitsubishi ogłosiło nową ofertę układów napędowych, w które będzie wyposażony model Asx nowej generacji. Szeroka gama zaawansowanych układów napędowych została specjalnie opracowana z myślą o potrzebach europejskich kierowców, decydujących się na wybór miejskiego SUV-a.

Nowa generacja samochodów Mitsubishi Asx. Każdy znajdzie coś dla siebie
Podaj dalej

Nowa generacja samochodów Mitsubishi zachwyci niejednego fana motoryzacji

Podstawowym silnikiem w ofercie jest unowocześniony turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,0 litra, który będzie dostępny wraz z 6-biegową manualną skrzynią biegów. 

Dla klientów wymagających większych osiągów marka przygotowała jednostkę turbodoładowaną z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,3 litra, która współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią. 

Model Asx nowej generacji będzie pierwszym produktem Mitsubishi wprowadzonym na rynek europejski, który będzie zasilany w pełni hybrydowym układem napędowym łączy jednostkę benzynową i dwa silniki elektryczne oraz automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów. 

Dopełnieniem całej oferty będzie wersja Plug-in Hybrid. Silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, który współpracuje: z dwoma silnikami elektrycznymi. Takie rozwiązanie jest stosowane w ramach Sojuszu w segmencie B samochodów typu SUV. 

Układy napędowe mają pojawić się na rynku od momentu wprowadzenia wiosną 2023 roku, oczywiście oferta może różnić się w zależności od rynku. 

– 1,0 litra MPI-T: 3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym:

6-biegowa manualna skrzynia biegów. Moc: 91 KM. Emisja CO2: 132-136 g/km.

– 1,3 litra DI-T: 4-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem:

6-biegowa manualna skrzynia biegów: Moc: 140 KM. Emisja CO2: 130-134 g/km.

7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (7DCT): Moc: 158 KM. Emisja CO2: 131-137 g/km.

– 1,6 litra Hybrid (HEV): Silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i akumulatorem o pojemności 1,3 kWh współpracujący z automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów:

Moc (silnik benzynowy): 145 KM. Emisja CO2: 107-113 g/km.

– 1,6 litra Plug-in Hybrid (PHEV): dwa silniki elektryczne i akumulator o mocy 10,5 kW/h, połączone z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra i automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów:

Moc (silnik benzynowy): 160 KM. Emisja CO2: 30-31 g/km.

Konkurencja powinna mieć się na baczności

Model Asx ma opierać się na platformie CMF-B, która została stworzona przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi, zaś jego produkcja ma rozpocząć się w zakładach Renault w Hiszpanii. 

Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe, powiedział: „Nowa generacja modelu ASX jest bardzo konkurencyjnym produktem, oferującym wybór spośród bardzo konkurencyjnych na rynku układów napędowych. Wymagania klientów w europejskim segmencie B pojazdów typu SUV są zazwyczaj bardzo zróżnicowane, dlatego ważne jest, aby nasza oferta produktowa była równie szeroka, co pozwala sprostać potrzebom klientów. Jesteśmy przekonani, że nowy ASX spełni te oczekiwania, jako wszechstronny SUV, oferujący gamę najnowszych silników benzynowych oraz układów hybrydowych i hybrydowych typu Plug-in”.

Przeczytaj również