Dealerzy Omoda & Jaecoo wykorzystali szansę
Z raportu Instytutu Samar wiemy, że czerwiec był kolejnym miesiącem, w którym Polacy zarejestrowali ponad 3 tys. (3 032 szt.) chińskich samochodów. To dało 6,1-procentowy udział w rynku, a więc 1 p.p. mniej niż w rekordowym maju.

W czerwcowym rankingu marek na pierwszym miejscu było MG z liczbą 828 rejestracji. Dla brandu koncernu SAIC to pierwszy miesiąc od lutego, w którym nie mieli 4 cyfrowego wyniku. Główną siłą napędową producenta o brytyjskich korzeniach są SUV-y HS oraz ZS.

Prawie 33-procentowy zjazd MG względem maja wykorzystali dealerzy Omoda & Jaecoo. Marki Grupy Chery sumarycznie miały więcej rejestracji od MG (razem 1 148 szt., Omoda – 722, Jaecoo 426). Popularnością cieszyła się zwłaszcza Omoda 5, ale niezły start zanotowała także luksusowa Omoda 9.

Ciekawostką miesiąca był rekord miesięcznej sprzedaży marki BAIC. 494 rejestracje pozwoliły znaleźć się na podium, nawet przed Jaecoo. Czwórkę z przodu (401 szt.) miało także BYD. W zeszłym miesiącu na zupełnie innym pułapie był marki Leapmotor (81) i Forthing (59).

Półrocze dla MG
Po pierwszej połowie roku na liczniku chińskich rejestracji jest 16 616 szt. To o 358,6 proc. więcej niż rok temu o tej porze (wówczas 3 623 szt.). Liderem segmentu chińskich aut jest MG, które sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie do 6 285 szt., czyli więcej niż Cupra (6 203) czy Nissan (5 847).

Jednak podobnym krokiem podążają dealerzy Omoda & Jaecoo (razem 5 760 szt.), z czego prym wiedzie Omoda (3 197), a podium uzupełnia Jaecoo (2 563). Ta pierwsza marka ma już lepszą sprzedaż od Mazdy (2 944), a druga od Hondy (2 534) czy SEAT-a (2 298).

Półrocze z pułapem ponad 2 tys. rejestracji (2 124) zakończył BAIC. Licznik BYD zatrzymał się po czerwcu na liczbie 1 626 szt. Z kolei Leapmotor dobił do 390 rejestracji, a Forthing do 342. Wszyscy producenci z Chin są na plusie, a w czołowej dziesiątce segmentu są także marki DFSK (41), XPeng (18) oraz Bestune (7).
