Pojazd z numerem nadwozia 19R rzadko wystawiany jest na sprzedaż, nie tylko z racji tego, iż wyprodukowano jedynie 10 egzemplarzy. Był to przede wszystkim samochód wyczynowy, który można było użytkować wyłącznie na zawodach rozgrywanych na torze wyścigowym.
Była to ostatnia ewolucja projektu Gordona Murraya, która posłużyła do odniesienia 5 zwycięstw w 11 rundach cyklu FIA GT 1997. W 24 godzinach Le Mans kierowcy tego samochodu zdołali zająć 2 miejsca na podium, oprócz najwyższego. To przypadło prototypowi TWR Porsche WSC-95, którym wówczas pierwsze zwycięstwo odniósł rekordzista 24h Le Mans, Tom Kristensen.
McLaren F1 GTR Long Tail (pol. długi ogon) posiadał najdłuższe i najszersze nadwozie, w celu wytworzenia jak największego docisku aerodynamicznego. Samochód był wystawiany m.in. przez fabryczną ekipę BMW Motorsport, ponieważ do jego napędu wykorzystano 6-litrowy silnik BMW S70/2 V12. Jednostka o mocy 627 KM i 651 Nm maksymalnego momentu obrotowego charakteryzowała się aluminiową głowicą o 48 zaworach i suchą miską olejową.
Teraz do sprzedaży trafił zbudowany w 1996 r. prototyp, który posłużył do testów rozwojowych. Jest to jednak jedyny GTR Long Tail, który został przekształcony z wyczynowego samochodu wyścigowego na cywilny pojazd, którym można poruszać się po drogach publicznych. Drogowym odpowiednikiem modelu był McLaren F1 GT, którego wyprodukowano tylko 3 sztuki. Jeden z nich nigdy nie został sprzedany, drugi nabyła rodzina Sułtana Brunei, a trzeci trafił do kolekcjonera z Japonii.
Oferowany egzemplarz na profesjonalnych oponach Michelin Pilot Sport posiada dla nowego nabywcy pełne wyposażenie, które umożliwia przywrócenie mu specyfikacji wyczynowej. Niewiadomą pozostaje jedynie cena tego wyjątkowego McLarena F1 GTR Long Tail. Mówi się jednak, że w grę wchodzi jedynie kwota 8-cyfrowa.