Od debiutu rynkowego w 1990 roku historia Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu! Clio, ulubiony samochód Francuzów, międzynarodowy bestseller, dwukrotny zdobywca tytułu Samochodu Roku w Europie, od swojego pojawienia się na rynku przez pięć kolejnych generacji było jednym z najbardziej kultowych miejskich samochodów.
Nowe oblicze kultowego Renault
Dziś możemy zobaczyć nową odsłonę Clio. Doskonałą ilustrację Nowej Fali Renault, która niesie z sobą kolejne innowacje. Nowy, bardziej wyrazisty i elegancki styl, wyrafinowane wnętrze z klasą to początek nowego cyklu i pierwsze wcielenie w życie nowego języka stylistycznego marki. Materiały prasowe do pobrania.
Nowy przód, który łączy zaawansowane technologie i dynamikę, nowy, całkowicie odmienny układ świateł, napięte, precyzyjne linie nadwozia sprzyjające wysokiej wydajności nadają Nowemu Clio bardziej wyrazisty charakter.
Również od strony technologii Nowe Clio odpowiada dzisiejszym gustom. Wprowadzono cyfrowy zespół zegarów i wskaźników we wszystkich wersjach modelu.
Co pod maską?
Jeśli chodzi o silniki, dysponuje bogatą ofertą na rynku w tej klasie. Każdy znajdzie konfigurację, która będzie najlepiej odpowiadała jego potrzebom i wymogom epoki. Clio, dostępne od samego początku z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, dostosowywało z biegiem czasu swoją gamę silników. Wszystko po to, aby móc zawsze zaspokajać potrzeby i oczekiwania klientów poszukujących najniższego zużycia paliwa i najniższej emisji CO2. W 2020 roku, po raz pierwszy w swojej historii, Clio wzbogaciło się o wersję zelektryfikowaną. Odtąd oferuje się je także z obowiązkowym w dzisiejszych czasach hybrydowym zespołem napędowym.
Obecnie Nowe Clio prezentuje tę samą filozofię. Idzie z duchem czasu, spełnia potrzeby szerokiego spektrum klientów, zarówno indywidualnych, jak i biznesowych. Oferuje gamę wieloenergetycznych zespołów napędowych (benzynowych oraz z napędem LPG) z flagowym silnikiem E-Tech full hybrid o mocy 145 KM na czele. Łączy on dużą przyjemność jazdy z niskim zużyciem paliwa, które wynosi zaledwie 4,2 l/100 km.
3 nowe wersje wyposażenia, w tym esprit Alpine
Esprit Alpine wyróżnia się sportowym, eleganckim i zarazem zaawansowanym technicznie wyglądem. Dodaje on intensywności charakteru nowemu modelowi i doskonale wpisuje się w założenia Renaulution.
Aby utrzymać się w czołówce swojej klasy, Nowe Clio jest oferowane z kompletną gamą technologii pokładowych ułatwiających użytkownikom podróżowanie i umożliwiających korzystanie z technologii cyfrowych w takim samym wymiarze, jak robią to na co dzień. Nowe Clio dzięki systemowi multimedialnemu Renault EASY LINK z łącznością bezprzewodową za pośrednictwem smartfona, ustawieniom systemu MULTI-SENSE i dwudziestu systemom wspomagania prowadzenia jest bardziej niż kiedykolwiek dotąd intuicyjne. To prawdziwy „samochód, który zapewnia pełnię życia”.
Ile kosztuje?
Nowe Renault Clio od 30 sierpnia oferowane jest w Polsce od 74 200 zł. Tyle bowiem trzeba zapłacić za egzemplarz z silnikiem benzynowym TCe90 z pakietem wyposażenia evolution. Benzyniak w najbogatszej wersji esprit Alpine to wydatek 93 900 zł. Nowe Clio w gazie kosztuje od 78 200 zł (evolution) do 89 600 zł (techno). W przypadku wersji zasilanej autogazem nie ma pakietu wyposażenia esprit Alpine. Z kolei oszczędną hybrydę można mieć już od 99 200 zł. Najbogatszą konfigurację (esprit Alpine) wyceniono na 118 900 zł.
Źródło: Renault