Owszem, sprowadzanie samochodów z Niemiec już nie jest tak popularne jak w poprzedniej dekadzie. Jednak jest pewne grono modeli, które naprawdę opłaca się ściągnąć zza granicy. Jak wiadomo, w Niemczech istnieje nieco powszechniejsza kultura serwisowania aut zgodnie ze sztuką. Czasem nawet mimo wysokich przebiegów, stan pojazdów jest zachwycający. Dodatkowo w przypadku modeli z niechcianymi w Niemczech silnikami Diesla, można dostać naprawdę niską cenę zakupu.
Młody Passat w TDI
Polacy szukając auta na lata, celują często w auta do 30 tys. złotych. Okazuje się, że nawet za mniej można już kupić zadbane egzemplarze Volkswagena Passata B7, czyli z lat 2010-2014. Pojemnych kombi (VW Passat Variant) warto szukać z silnikami 1.6 TDI o mocy 105 KM. Zazwyczaj są tańsze niż 2-litrowe diesle, a oferują podobne możliwości. Na pewno w przypadku spalania, bo w trasie to auto zużywa tylko 4 l/100 km. Przy 70-litrowym baku paliwa daje to autostradowy zasięg 1750 km. Tym samym z Polski do Hiszpanii (przez Niemcy i Francję) da się dojechać na jednym baku. Ze Zgorzelca do La Catalane jest bowiem 1684 km trasy.
Kierowcy, którzy już użytkowali Passata Variant z 1.6 TDI potwierdzają, zaskakująco niskie spalanie jak na te gabaryty auta. Podkreślają przy tym bezawaryjność, bo wizyty w warsztatach ograniczają się raczej do wymiany tanich części eksploatacyjnych. Jeśli użytkownicy stosują się do zaleceń producenta, żadna kosztowniejsza awaria raczej się nie przytrafi. Oczywiście, w przypadku auta z rynku wtórnego nigdy nie wiemy, na jaki egzemplarz i po jakich przejściach się trafi. Jednak liczne grono Polaków pisze w sieci same pochwały, m.in. za świetnej jakości wnętrze.
W Polsce lubi się Volkswageny
Niemieckie samochody można lubić lub nie, ale faktem jest, że auta tej marki najczęściej są importowane do Polski. Tylko w ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku przerejestrowano 10 773 szt. osobówek Volkswagena. To najlepszy wynik, choć kroku tutaj dorównuje Ford (10 420 szt.) i Opel (10 135 szt.). W tym roku najpopularniejszym Volkswagenem z importu jest zdecydowanie Golf (2 995 szt.), od którego lepszy wynik indywidualnie mają Audi A4 (3 079 szt.). Na rezultat VW pracują też głównie Passat (1 679 szt.) i Polo (1 669 szt.).