Czeski SUV okazał się bestsellerem marki
W 2022 r. w Polsce najwięcej nowych aut marki Skoda to był model Octavia. Jednak to głównie zasługa flot, bowiem 88,52 proc. rejestracji tego modelu dokonano na firmę. O tym, co dla siebie wybierają Polacy, bardziej pokazują rejestracje indywidualne. W nich Octavia nie tylko nie jest najpopularniejszą Skodą, ale nawet nie jest w pierwszej trójce. Najbardziej rozchwytywanym modelem czeskiej marki był model, który wcale nie kojarzy się ze statusem bestsellera.
Okazuje się, że wśród klientów indywidualnych klienci salonów Skody najchętniej kupowali SUV-a. Chodzi konkretnie o model Kamiq, który odnotował prawie 3 tys. rejestracji indywidualnych (2 989 szt.). Samochód łączący zalety SUV-a i auta miejskiego najmocniej przekonywał do siebie klientów. Nic dziwnego, bo dziś SUV-y działają na wyobraźnię zwłaszcza w kontekście bezpieczeństwa. Dodatkowo Skoda Kamiq mimo gabarytów oferuje rozsądne spalanie. Średnie zużycie benzyny to nawet 5,33 l/100km, a w trasie można zejść do 4,3 l/100 km. Co więcej, ceny w Polsce zaczynają się już 82 900 zł.
Które Skody najchętniej wybierali Polacy?
Skoda Kamiq wśród klientów indywidualnych zdystansowała nawet Skodę Fabia, która w tej grupie nabywców miała 2 168 rejestracji. Wśród aut marki Skoda rejestrowanych „na siebie” trzecie miejsce nie należało do Octavii (1250 szt.), a do Skody Karoq (1 713 szt.), czyli już słusznych rozmiarów SUV-a. W gronie rejestracji indywidualnych Skoda była trzecią marką w Polsce (10 797 szt.). W minionym roku lepsze wyniki osiągnęła Toyota (23 734 szt.) i Kia (14 484 szt.). Natomiast Skoda Kamiq na tle inny SUV-ów rejestrowanych prywatnie była siódma za Toyotą Yaris Cross (5 570 szt.), Dacią Duster (5 347), Kią Sportage (5 061), Toyotą RAV4 (3 590), Hyundaiem Tucsonem (3 559) i Volkswagenem T-Roc (3 426).
Źródło danych: PZPM