Lexus NX błyskawicznie stał się jednym z najpopularniejszych samochodów klasy premium na polskim rynku. Do końca lipca tego roku zarejestrowano już 2640 egzemplarzy SUV-a z napędem hybrydowym. To o 256% więcej niż w pierwszych siedmiu miesiącach 2022 roku. NX jest drugim najczęściej wybieranym samochodem premium w Polsce oraz drugim autem w swojej klasie. Mimo ogromnego zainteresowania Lexus potwierdza pełną dostępność wszystkich napędów oraz wersji wyposażenia. Co ważne, zamówienia realizuje się z krótkim terminem odbioru.
Na polskim rynku Lexus NX zaoferowano w pięciu wersjach wyposażenia. Są to Elegance, Business, Prestige, F SPORT i Omotenashi. Dodatkowo z dwoma hybrydowymi napędami. NX 350h to klasyczna hybryda z układem o łącznej mocy 243 KM. Napęd może być przenoszony na koła przednie lub na cztery koła przy pomocy inteligentnego napędu E-FOUR. Średnie zużycie paliwa wynosi od 5,6 l/100 km w przypadku napędu na przód. W wersji z napędem 4×4 spalanie wynosi od 5,9 l/100 km.
NX może mieć też pierwszy w historii marki napęd hybrydowy plug-in. NX 450h+ ma czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra pracujący w cyklu Atkinsona oraz baterię litowo-jonową o pojemności 18,1 kWh. Tylny silnik elektryczny współtworzy z napędem hybrydowym inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR. Łączna moc układu wynosi 309 KM/227 kW. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg normy WLTP wynosi od 0,9 l/100 km. W trybie elektrycznym auto może pokonać nawet do 98 km.
Najem za śmieszne pieniądze
Lexus przygotował atrakcyjne warunki finansowania modelu NX w ramach Najmu KINTO ONE. Ciekawa oferta dotyczy umowy na 24 miesiące z limitem przebiegu wynoszącym 30 tys. km i 10-procentowej wpłacie własnej. Wówczas NX 350h w wersji Elegance i z napędem na przód kosztuje od 1590 zł netto miesięcznie. Ta kalkulacja pochodzi z połowy sierpnia, czyli jest bardzo aktualna. Auto w tej specyfikacji dostępne jest z krótkim terminem odbioru.
Lexus NX już w standardzie jest doskonale wyposażone i ma m.in. najnowszą odsłonę pakietu systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 3, system multimedialny Lexus Link Connect z 9,8-calowym ekranem dotykowym, nawigacją w chmurze, inteligentnym asystentem głosowym Lexus Concierge, łącznością ze smartfonami przy pomocy Apple CarPlay® (bezprzewodowo) i Android Auto™ (przewodowo), dwustrefową klimatyzację automatyczną z technologią Nanoe™ X czy sterowane elektronicznie klamki. W wersji Elegance dopłaty nie wymaga też adaptacyjny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, kamera cofania czy reflektory przednie i tylne światła w technologii LED. Auto ma 18-calowe felgi aluminiowe, satynowe relingi dachowe, dwa warianty kolorystyczne tapicerki oraz aż dziewięć lakierów do wyboru.
Ile kosztuje Lexus NX 350h?
W ofercie specjalnej Lexus NX 350h z napędem na przód oraz wersji wyposażenia Prestige dostępny jest od 221 900 zł. To o 36 tys. zł mniej niż wynosi cena katalogowa tej specyfikacji. Samochody dostępne są z szybkim odbiorem, ale liczba aut jest ograniczona.
W wersji Prestige nabywca zyskuje w porównaniu z wersją Elegance czujniki parkowania z funkcją samoczynnego zatrzymania przed przeszkodą, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika otwieraną ruchem nogi, przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, inteligentny kluczyk, podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele przednie, jednokolorowe oświetlenie ambient. Auto ma też większą liczbę systemów bezpieczeństwa czynnego. W tym układ monitorowania martwego pola (BSM), system zapobiegający otwarciu drzwi w razie ryzyka kolizji (SEA) oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA). W wersji Prestige klient może też wybrać jedną z czterech kolorystyk tapicerki ze skóry syntetycznej Tahara.
Źródło: Lexus