Ten nowy SUV okazał się wielkim hitem w Polsce! Kierowcy oszaleli na jego punkcie i byli gotowi płacić każde pieniądze

Wbrew pozorom rekordy sprzedaży w Polsce nie generuje się tylko budżetowymi pojazdami. Kierowcy w naszym kraju za naprawdę dobre auta są w stanie płacić każde pieniądze, czego przykładem jest nowy SUV klasy premium. Efekt jest taki, że prestiżowa marka zaliczyła najlepszy rok w historii sprzedaży w Polsce.

Porsche Macan 2022
Podaj dalej

Rekord w klasie premium

Nigdy wcześniej nie zarejestrowano w Polsce w ciągu roku kalendarzowego aż tylu samochodów Porsche, co w 2021 r. Do pobicia magicznej granicy dwóch tysięcy egzemplarzy zabrakło 6 sztuk. Klienci zarejestrowali w tym czasie dokładnie 1994 nowe auta. To oznacza, że z wyjątkiem pandemicznego 2020 r. Porsche jest nieustająco na fali wznoszącej.

Porsche Macan
fot. Porsche

Jak zwykle największym powodzeniem wśród nabywców cieszył się kompaktowy SUV Macan. Kluczyki do nowego auta odebrało 705 klientów, co oznacza wzrost o 33% w stosunku do roku poprzedniego. Sprzedaż niewątpliwie napędziła letnia premiera trzeciej generacji Macana – mniej więcej połowa nowych rejestracji dotyczy właśnie ostatniej spalinowej wersji SUV-a. Kolejna generacja Macana, zgodnie z zapowiedziami producenta ze Stuttgartu-Zuffenhausen, będzie już całkowicie elektryczna.

SUV gwarancją wyników

Drugie miejsce zajął duży SUV Porsche – Cayenne, w obu wersjach nadwoziowych. W 2021 zarejestrowano 280 nowych egzemplarzy Cayenne Coupé (wzrost o 13% r/r) oraz 180 Cayenne (spadek o 10% r/r).

porsche-cayenne-nurburgring-lap-record-time-front-corner
fot. Porsche

Niesłabnącym powodzeniem cieszy się pierwszy całkowicie elektryczny samochód sportowy Porsche Taycan. W ubiegłym roku zarejestrowano 211 nowych aut, z czego mniej więcej jedną piątą stanowiły przystosowane do jazdy poza utwardzonymi szlakami warianty Cross Turismo. Te – podobnie jak Macan III – również miały swoją premierę. W przypadku Taycana wzrost jest najbardziej imponujący, bowiem rok wcześniej zanotowano 106 rejestracji, popyt urósł więc aż o 99%.

Dlaczego elektryczne Porsche tak dobrze się sprzedaje?

„To dowód na to, że nasza strategia elektryfikacji jest słuszna” – cieszy się Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce. Przypomina, że już w 2025 r. połowa wszystkich samochodów produkowanych przez Porsche na całym świecie ma być elektryczna lub hybrydowa. Zwraca też uwagę, że klienci coraz mniej obawiają się niewystarczającej infrastruktury dla aut na prąd.

Porsche Taycan
fot. Porsche

„To również zasługa naszych działań. Stale rozwijamy sieć partnerską Porsche Destination Charging, wkrótce będziemy uruchamiać szybkie ładowarki Porsche Turbo Charger przy salonach sprzedaży. Jesteśmy też udziałowcem sieci Ionity, która w ubiegłym roku otworzyła pierwsze stacje w Polsce” podkreśla Wojciech Grzegorski.

Gdzie kultowe Porsche 911?

Jeśli chodzi o samochody dwudrzwiowe spadek zanotowały modele 718 Boxster i 718 Cayman (93 egzemplarze, o 30% mniej niż w poprzednim roku), natomiast wciąż jest coraz więcej chętnych na najbardziej ikoniczny model marki. Porsche 911 znalazło aż 267 nowych nabywców, czyli 26% więcej niż w dwunastu miesiącach 2020 r. Przypomnijmy, że tu również mieliśmy do czynienia z premierami – na początku roku zadebiutował ultrasportowy GT3 nowej generacji, a jesienią zaprezentowano kultową „jedenastkę” w odmianach GTS.

Porsche 911 GT3 2022
fot. Porsche
PORSCHE styczeń – grudzień
rejestracje nowych aut w Polsce 2020 2021 różnica
Macan 530 705 +33%
Cayenne 449 460 +2%
Panamera 162 258 +59%
Taycan 106 211 +99%
911 212 267 +26%
718 Boxster i 718 Cayman 133 93 -30%
RAZEM 1592 1994 +25%

Źródło: Porsche

Przeczytaj również