Nowe Mitsubishi z Dacii
Mitsubishi przejdzie do ofensywy w Europie dzięki nowym ustaleniom w sojuszu z Renault i Nissanem. Francuski producent pomoże obu japońskim markom, udostępniając platformę CMF-B. Ta nowoczesna płyta wykorzystuje m.in. Dacia Logan, Sandero, a od 2024 r. także Bigster. Używa się jej też w Nissanie Juke oraz Renault Clio i Captur.
Mitsubishi z Renault przygotuje 2 modele, a jednym z nich będzie lubiany także w Polsce ASX. Zwiastuny sugerują, że japońska odmiana Renault Captur i Dacii Bigster będzie mieć diametralnie inny wygląd. Jednak technologie ukryte wewnątrz będą takie jak w SUV-ie spod francuskiego i rumuńskiego brandu.
Nowe Mitsubishi ASX Renault zbuduje w swoim zakładzie w hiszpańskim Valladolid. Z racji coraz surowszych norm emisji CO2 w Unii Europejskiej, w ofercie będzie wersja hybrydowa (w tym odmiana plug-in). Debiut zaplanowano na 2023 r.
Będzie też elektryk
Drugi model oparty na Renault pojawi się pod koniec przyszłego roku. Nie ujawniono żadnych szczegółów, ale oczekuje się, że będzie to pełny elektryk z baterią. Dyrektor generalny Mitsubishi, Takao Kato, zdradził, że alians zainwestuje 23 miliardy euro w pojazdy elektryczne w ciągu następnych pięciu lat.
„Aby przetrwać w Europie, zdecydowanie potrzebujemy platformy EV, więc auto elektryczne będzie dla nas bardzo dużą szansą” – powiedział Kato podczas prezentacji. Podczas tej samej konferencji Nissan zapowiedział, że wprowadzi w pełni elektryczny zamiennik modelu Micra w oparciu o nową platformę CMF-BEV. Więcej o tym modelu pisaliśmy tutaj.