Rewolucyjny mały SUV z opcją 7-miejscową. Będzie dostępny w Polsce

Mały SUV (B-SUV) to dziś jeden z najpopularniejszych rodzajów samochodów. Świetnie sprawdzają się w mieście, ale nie zawsze spełniają oczekiwania powiększających się rodzin. I tu, „cały na biało”, nadjeżdża nowy Citroen C3 Aircross, który opcjonalnie będzie miejskim SUV-em… 7-miejscowym.

Citroen C3 Aircross 2024 / mały SUV 7-miejscowy
Podaj dalej

Będzie to pierwszy w historii B-SUV z 7 fotelami na rynku. Ta zaleta ma przyciągnąć do francuskiej marki klientów, którzy mogliby rozważać zakup tańszego MG ZS z Chin lub Dacii Duster. Choć ceny nie są jeszcze znane to warto przypomnieć, że pierwsza generacja C3 Aircross oferowana jest w cenie powyżej 100 tys. zł brutto, a MG i Dacia poniżej 80 tys. zł.

Citroen C3 Aircross 2024 / mały SUV 7-miejscowy
Nowy Citroen C3 Aircross będzie pierwszym B-SUV-em w Europie z opcją 7 miejsc siedzących. // fot. Citroen / Stellantis

Mały SUV z 7 fotelami, czyli moda prosto z Indii

Nowy Citroen C3 Aircross powstanie na platformie Smart Car koncernu Stellantis. Początkowo opracowano ją na potrzeby budżetowych rynków m.in. w Ameryce Południowej czy Indiach. Teraz wykorzystuje się ją także na europejskim rynku, np. w hatchbacku C3. Co ciekawe, 7-miejscowy B-SUV-y nie są nowością na świecie. Takie rozwiązanie od pewnego czasu przyjęło się w Indiach, a Citroen spróbuje tego rozwiązania w Europie.

Opcja 7-miejscowa będzie możliwa dzięki wydłużeniu nadwozia, bo druga generacja zyskała 230 mm. Oznacza to, że nowy Citroen C3 Aircross będzie miał długość 4,39 m. To tylko nieco więcej niż MG ZS (4,32 m) i Dacia Duster (4,34 m). Jak zawsze w przypadku Citroena, przyciągający może być odważny design. Producent deklaruje, że w konstrukcji przewidziano dużo przydatnych „sztuczek”, które ułatwią rodzinne wypady.

Citroen C3 Aircross 2024 / mały SUV 7-miejscowy
Premiera drugiej generacji Citroena C3 Aircross odbędzie się latem 2024 r. //  fot. Citroen / Stellantis

Elektryk w dobrej cenie?

Platforma Smart Car umożliwi też elektryfikację napędów. Oprócz wersji spalinowej klienci będą mogli kupić hybrydę i wersję w pełni elektryczną. Citroen w komunikacie określił, że wersja na prąd będzie „przystępna cenowo”. Warto zauważyć, że mniejszy Citroen E-C3 kosztuje od 110 650 zł. Co ważne, odmiana BEV (elektryk z baterią) ma powstawać w Europie. Obecna generacja spalinowa powstaje w hiszpańskie fabryce Stellantis w Saragossie. Premierę Citroena C3 Aircross przewidziano na lato 2024 r.

Przeczytaj również