Przestronny SUV za 103 800 zł wjechał do Polski jak Nicola Zalewski w pole karne. Hit to mało powiedziane

Chiński, przestronny SUV – MG HS – robi furorę w Polsce. Najnowsze dane sprzedażowe pokazują, że ten model z impetem zyskuje rzesze polskich klientów. W minionym miesiącu wśród nabywców indywidualnych sprzedawał się lepiej niż Dacia Sandero czy Toyota Corolla.

MG HS / wnętrze / przestronny SUV
Podaj dalej

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) przedstawił niedawno dane dotyczące rejestracji nowych samochodów w maju. Spoglądając na to, co mniej więcej kupują zwykli Polacy (klienci indywidualni) mamy sensacyjnego debiutanta. Mowa o MG HS, czyli przestronnym SUV-ie, który kosztuje u nas od 103 800 zł.

MG HS SUV
fot. MG Motor

Przestronny SUV od MG jednym z hitów maja w Polsce

W samym maju na MG HS zdecydowało się 230 klientów indywidualnych. Nie podamy o ile to lepszy wynik niż rok temu, bo wówczas… nie było go jeszcze na polskim rynku. Jednak w całym 2023 r. nabywców znalazło tylko 164 egzemplarze tego modelu. Od tego roku chińska marka MG mocno zyskuje. Warto przypomnieć, że w styczniu i lutym rodzinny model HS sprzedał się w liczbie 221 szt. Teraz takie wyniki ten SUV robi w zaledwie miesiąc.

W majowym rankingu najpopularniejszych modeli wśród klientów indywidualnych MG HS zajęło wysokie 12 miejsce. Ten przestronny SUV miał w zeszłym miesiącu tyle samo rejestracji, co japońskie Suzuki Vitara. W cieniu MG HS znalazły się takie popularne modele jak Dacia Sandero (229), Toyota Corolla (220) czy Cupra Formentor (212).

MG HS / tył
fot. MG Motor

Wielu rywali z przodu, ale czy na długo?

Wśród SUV-ów wybieranych przez klientów indywidualnych w maju, MG HS z Suzuki Vitarą wbiły się do czołowej dziesiątki. W poprzednim miesiącu Polacy rejestrujący SUV-y na siebie najczęściej sięgali po Toyotę RAV4 (761). Ex aequo na drugim stopniu podium znalazły się Kia Sportage i Toyota Yaris Cross (po 607).

Grupę pościgową za czołową trójką tworzyły Toyota C-HR (474), Skoda Kamiq (442) i Volkswagen T-Roc (413). Przed MG HS z kategorii SUV-ów były jeszcze tylko Hyundai Tucson (335), Dacia Duster (313) i Volkswagen Tiguan (233). Ciekawostką jest fakt, że wśród wszystkich nadwozi w majowym top 10 były tylko dwa modele, które nie są SUV-ami. Były to konkretnie Skoda Octavia (353) i Toyota Yaris (328).

MG HS / wnętrze / tylna kanapa
fot. MG Motor

Chińscy producenci przeprowadzają silną ofensywę na europejskie rynki motoryzacyjne. Produkty z Państwa Środka przekonują też coraz większą liczbę Polaków. Kusi przede wszystkim niska cena, zwłaszcza w zestawieniu z niezłym wyposażeniem i nowoczesnym designem. MG to obecnie lider wśród chińskich producentów w Polsce. Co prawda udany maj nie pozwolił modelowi HS wejść choćby do topowej 20-tki w całorocznym zestawieniu rejestracji przez klientów indywidualnych. Jednak patrząc na postępy, może się to stać naprawdę dość szybko.

Co to jest MG HS?

Ci, którzy jeszcze nie znają MG HS muszą przede wszystkim wiedzieć, że to chiński, spalinowy SUV. Samochód z benzynowym silnikiem 1.5 T-GDI dysponuje mocą 162 KM. Do setki przyspiesza w 9,9 sekundy, ale zużywa tylko 7,4 l/100 km. W środku znajduje się 10,1-calowy ekran dotykowy. Rozrywkę zapewniają Android Auto/Apple CarPlay, odtwarzacz plików MP3 czy radio DAB. z kamerą 360 stopni. Już w standardzie otrzymuje się wiele zaawansowanych funkcji asystujących systemu MG Pilot. Najbogatsza wersja Exclusive kosztuje 117 200 zł (manualna skrzynia biegów) lub 123 500 zł (automat). Producent oferuje 7 lat gwarancji z limitem 150 tys. km.

Przeczytaj również