Już od 7 lat Ford pozostaje najchętniej wybieraną marką pojazdów użytkowych w Europie. Na ten duży sukces składają się kilka rzeczy. To m.in. niezwykle szeroka gama konfiguracji pojazdów, ale i oszczędne jednostki napędowe czy niskie koszty eksploatacji. Do tego przyciąga rozbudowaną siecią autoryzowanych serwisów oraz innowacyjnymi technologiami wspierającymi kierowców na każdym kroku.
Oszczędny i solidny silnik Diesla na trudne czasy
Paradoksalnie pandemia koronawirusa nieco napędziła dominację Forda, bowiem w ostatnich latach nastąpił gwałtowny rozwój e-commerce. Wszyscy zaczęli zamawiać rzeczy z dostawą do domu lub automatu paczkowego. To spowodowało konieczność rozbudowy lub unowocześnienia floty aut dostawczych. W 2021 r. dzięki ciężko pracującym pojazdom i nowoczesnym technologiom, Ford utrzymał zadowolenie klientów. To niesamowite, że już 7 rok z rzędu jedna marka jest na szczycie rankingu europejskiej sprzedaży segmentu aut użytkowych.
Sukces w tym zestawieniu był efektem triumfu na wielu indywidualnych rynkach w Europie. Ford uplasował się na pierwszym miejscu m. in. w Wielkiej Brytanii. To jeden z największych rynków motoryzacyjnych nie tylko Starego Kontynentu, ale i świata. Oprócz tego amerykańska marka była najchętniej wybierana w Irlandii, Dani, Finlandii, Grecji, Turcji, Rumunii, Czechach oraz na Węgrzech.
Znakomity wynik udało się osiągnąć także w Polsce. Ford utrzymał pozycję wicelidera rynku pojazdów dostawczych w naszym kraju z ponad 25 proc. wzrostem sprzedaży w porównaniu do 2020 roku. Hitem marki w tym okresie był Transit Custom, który w czwartym kwartale ubiegłego roku był w Europie najlepiej sprzedającym się Fordem w ogóle. Ranger był natomiast zdecydowanie najlepiej sprzedającym się pick-upem w Europie w 2021 r. z udziałem w rynku na poziomie 38,1 proc.
Ford Pro zaoszczędzi pieniądze i zwiększy wydajność
Jednocześnie Ford przedstawił nową strategię, która ma na celu zwiększenie wydajności klientów aut użytkowych. Ford Pro pomoże dokonać transformacji firmowej floty na pojazdy elektryczne, oferując innowacyjne produkty i usługi, które mogą zmienić sposób zarządzania flotą. Doskonałym przykładem jest fakt, że Ford już używa danych w czasie rzeczywistym, aby utrzymać i zwiększyć wydajność firmowych flot.
Od momentu uruchomienia w marcu 2021 r. system FORDLiive umożliwił 58 000 dni dodatkowej dostępności pojazdów. W tym czasie generując 25 milionów euro wartości dodanej dla europejskich klientów. Z kolei tym roku Ford dalej będzie rozwijać FORDLiive, wprowadzając innowacyjne, przyjazne dla użytkownika funkcjonalności. Te będą niezwykle cenne, bo pozwolą zaoszczędzić pieniądze i zwiększyć wydajność.
Nadchodzi nowa generacja
W tym roku nastąpi także ważna chwila w historii pojazdów dostawczych Forda. Zupełnie nowy E-Transit, czyli w pełni elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się vana na świecie. Zeroemisyjna odmiana już udowadnia swoją wartość w testach przeprowadzanych przez pierwszych klientów. Pierwszy model z gamy całkowicie elektrycznych pojazdów użytkowych Forda nowej generacji do salonów sprzedaży trafi już tej wiosny. Ford E-Transit został zaprojektowany, aby wyznaczać nowe standardy wydajności, wartości i obsługi klienta, przy pełnym wsparciu ze strony Ford Pro.
Piotr Pawlak, prezes i dyrektor generalny Ford Polska: Z najlepiej sprzedającymi się samochodami dostawczymi w Europie i doskonałą znajomością potrzeb klientów określiliśmy, w jaki sposób będziemy ich wspierać w nowej, cyfrowej i zelektryfikowanej erze. W centrum tej wizji znajduje się Ford Pro, dostarczający innowacyjne produkty i usługi zwiększające produktywność klientów biznesowych, czego doskonałym przykładem jest FORDLiive. Biorąc pod uwagę, że w tym roku do dilerów trafi zeroemisyjny E-Transit, pierwszy z całkowicie elektrycznych pojazdów użytkowych Ford Pro oraz Ford Ranger nowej generacji, rok 2022 z pewnością okaże się kolejnym naszym sukcesem.
Źródło: Ford