Ile kosztuje Toyota GR Yaris 2024?
Ceny za nową Toyotę GR Yaris rozpoczynają się od 214 900 zł (oficjalny polski cennik znajdziesz tutaj). Tyle zapłacimy za bazową wersję Dynamic z białym lakierem i 6-biegową skrznią manualną. Odmiana z 8-stopniowym automatem Gazoo Racing Direct będzie kosztować minimum 225 900 zł. W konfiguratorze na cenę wpłynie m.in. wybór lakieru, felg czy wariant wykończenia tapicerki.
Najbogatsza wersja z pakietem VIP to dodatkowy wydatek 16 tys. zł. Zawiera m.in. 18-calowe kute felgi aluminiowe, podgrzewane fotele i kierownicę czy 8-głośnikowe system Premium Audio JBL. Oprócz tego pełny pakiet systemów bezpieczeństwa, czyli monitorowanie martwego pola w lusterkach (BSM), asystent bezpiecznego wysiadania (SEA) i ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu auta (RCTA). Wybierając wersję z automatem zyskamy też funkcję awaryjnego hamowania (RCTAB) i wykrywania przeszkód (ICS).
Dostawy do klientów w Polsce oczekiwane są w drugiej połowie 2024 r.
Więcej mocy i frajdy
Najnowsza odmiana Toyoty GR Yaris była rozwijana w konsultacji z kierowcami rajdowymi i wyścigowymi. Ich doświadczenie z serii WRC czy WEC pozwoliło na ulepszenia, które poprawiają prowadzenie. To było niezbędne, bo trzycylindrowa jednostka 1,6 turbo dysponuje teraz jeszcze większą mocą. W szczytowym momencie silnik rozwija 280 KM oraz uzyskuje 390 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 8-stopniowy automat Gazoo Racing Direct umożliwia jeszcze szybszą zmianę przełożeń.
Zmieniono też charakterystykę zawieszenia poprzez nowe ustawienia sprężyn i wzmocnione przednie amortyzatory. Dla większej niezawodności już w standardzie otrzymamy elementy z dotychczasowego pakietu Sport. Są to m.in. dodatkowa chłodnica, intercooler z instalacją natrysku wody oraz zmodyfikowany wlot powietrza. Lepsze prowadzenie będzie odczuwalne za sprawą korekt w podwoziu.
Doznania w sportowej zabawie zwiększają dyferencjały Torsen LSD (tzw. szpery). Na wydajność wpływa też lekki dach z kompozytów z włóknem węglowym (CFRP) i tylny spojler. Wersja z automatem ma też manetki przy kierownicy do ręcznej zmiany przełożeń.
Użytkownicy powinni też docenić nową pozycję za kierownicą i przeprojektowaną deskę rozdzielczą. Znajdziemy na niej 12,3-calowe cyfrowe zegary czy system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem dodatkowym. Znajdziemy tam oczywiście wsparcie dla Apple CarPlay i Android Auto oraz 4-letni pakiet transmisji danych. W standardzie mamy też kamerę cofanie czy dwustrefową klimatyzację automatyczną.