Nowy SUV z Polski za 129 600 zł już kradnie show. Nie sposób było się nie obejrzeć

SUV z Polski, jak określa się najnowszą Alfę Romeo Junior, zaliczył prezentację w Polsce. Pojazd, którego produkuje się już w Tychach uświetnił popularny zlot miłośników włoskiej motoryzacji ForzaItalia.pl. Impreza odbyła się w poprzedni weekend w podwarszawskim Pałacu Rozalin.

Alfa Romeo Junior / SUV z Polski / zlot ForzaItalia.pl 2024
Podaj dalej

SUV z Polski w Polsce

Alfa Romeo od lat docenia uczestników zlotu ForzaItalia.pl, dokonując tam wielu polskich premier. Na eventach miłośników włoskiej motoryzacji odbyła się krajowa premiera Alfy Romeo Giulii GTAm (3 lata temu) czy SUV-a Tonale (2 lata temu). W zeszłym roku uczestnicy wydarzenia mogli zobaczyć na własne oczy odświeżone modele Giulia i Stelvio, czyli wersje po liftingu.

Alfa Romeo Junior / SUV z Polski / zlot ForzaItalia.pl 2024
Alfę Romeo Junior produkuje się w polskiej fabryce Stellantis, czyli w Tychach. // fot. Alfa Romeo

W tym roku zorganizowano prezentację nowej Alfy Romeo Junior. SUV z Polski będzie oferowany w wersjach hybrydowych (od 129 600 zł) oraz w pełni elektrycznych (od 173 200 zł). Zelektryfikowana wersja spalinowa zaoferuje do miejskiego SUV-a moc 136 KM, a wersja na prąd 156 KM i zasięg ponad 400 km. Topowa wersja Veloce zapewni sportowe doznanie dzięki mocy 240 KM.

Warto przypomnieć, że pierwotnie model miał nazywać się Milano. Już po oficjalnej premierze zablokowali to jednak Włosi, gdy potwierdziło się, że produkcja trafi do polskiej fabryki Stellantis. Zgodnie z włoskim prawem produkty o włoskobrzmiących nazwach lub symbolice nie mogą być produkowane poza Italią. O egzekwowaniu tego prawa przekonaliśmy się ostatnio w przypadku mikrosamochodu Fiat Topolino, montowanego w Maroku.

Alfa Romeo Junior / SUV z Polski / zlot ForzaItalia.pl 2024
Zlot ForzaItalia.pl od lat jest okazją do organizacji polskiej premiery nowych modeli Alfa Romeo. // fot. Alfa Romeo

Alfy Romeo zdominowały zlot

Wracając do zlotu ForzaItalia.pl, w tym roku zainteresowanie przerosło oczekiwania organizatorów. Limit 420 miejsc dla załóg chcących uczestniczyć w evencie wyczerpano w niecałą dobę. Pozostali musieli być co najwyżej widzami. Pod Pałacem Rozalin zgromadzono wiele legend włoskiej motoryzacji. Co ciekawe, aż połowa zgłoszonej floty to były auta marki Alfa Romeo. Nie zabrakło unikatowych klasyków, czyli przykładowo Alfy Romeo Giulii Sprint Speciale z 1965 r. Pojawiło się też sporo innych Giulii z lat 60′, ale i odmian GT 1600 z lat 70′ XX w.

W komunikacie podsumowuącym zlot czytamy: „W konkursie elegancji pojazdem zlotu został Iso Rivolta S4, a wyróżnienie trafiło do właściciela repliki Abartha OT 1000. Publiczności z kolei do gustu najbardziej przypadła Alfa Romeo 145. Załogą zlotu, która najlepiej wpisała się w klimat imprezy, okrzyknięto panów z Alfy Romeo Alfetta GTV, a dodatkowe wyróżnienie trafiło do kierowcy Fiata Pandy 4×4. Na pikniku nie mogło zabraknąć prawdziwie włoskich przysmaków, od antipasti po rzymską pizzę, przygotowaną specjalnie dla gości przez gastronomię Pałacu Rozalin. Uczestnicy mogli brać w licznych atrakcjach jak rajd turystyczny, wykłady, spotkanie z Maciejem Ziemkiem, jurorem Car Of The Year, konkursy wiedzy o Włoszech i apenińskiej myśli motoryzacyjnej.”

Przeczytaj również