Kiedy nowy model MG trafi do polskich salonów?
Tanie, hybrydowe MG3 wzbudziło niemałe zainteresowanie wśród Polaków. Samochód będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia Standard, Excite oraz Exclusive. Podstawową wersję wyceniono na 87 950 zł, czyli absurdalnie mało jak na tradycyjną hybrydę HEV. Środkowa wersja wyposażenia mieści się w budżecie 94 500 zł brutto. Najbogatsza odmiana minimalnie przekracza próg 100 tys. zł, bo dokładnie kosztuje 101 000 zł.

Na warszawskiej premierze zapowiedziano, kiedy samochody trafią do polskich dealerów MG. Marka jest liderem w Polsce wśród producentów z Chin i ma już 19 salonów. Aż 8 z nich znajduje się w aglomeracji warszawskiej. Dwa funkcjonują już w Szczecinie. Po jednym przedstawicielstwie znajdziemy w Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie, Gdańsku, Rzeszowie, Toruniu i Dąbrowie Górniczej. Pierwsze egzemplarze trafią do wybranych salonów już pod koniec lipca.
Nie dodawaj mocy obu silników
MG3 ma zyskać uznanie polskich klientów nie tylko niską ceną. Przekonywać ma też 7-letnia gwarancja oraz technologia Hybrid+ z baterią o pojemności 1,83 kWh. Składa się na niego silnik benzynowy o mocy 102 KM, silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) oraz oddzielny generator. Obliczając maksymalną moc przenoszoną na koła nie należy dodawać parametrów obu jednostek. Z teoretycznych 238 KM do napędu posłuży 195 KM (dokładnie 143 kW, czyli precyzyjniej 194,42 KM). Zapewni to sprint od 0 do 100 km/h w 8 sekund, co jest obecnie najlepszym wynikiem wśród hybryd osobowego segmentu B.

Część mocy jednostki spalinowej jest przeznaczono bowiem dla generatora. To on w tej hybrydowej układance ma pozwolić na wyjątkowo ekonomiczną jazdę. MG chwali się, że zużycie paliwa wyniesie tylko 4,4 l benzyny na 100 km. Tryb jazdy Eco pozwoli na jazdę o kropelce, dzięki łagodnej reakcji przepustnicy. Zupełnym przeciwieństwem będzie tryb Sport, gdzie auto będzie zrywne i umożliwi efektywne wykorzystanie 195 KM. Pośrednim trybem balansującym między właściwościami obu wspomnianych będzie tryb Standard.
Co ma, a czego nie ma „chińczyk” w środku?
Co ciekawe, MG3 ma być nie tylko propozycją do miasta. Pojemność bagażnika wynosi aż 293 litry, co jest największą przestrzenią wśród hybryd w tym segmencie. Uwagę przyciąga też atrakcyjny wygląd z zewnątrz oraz w środku. Dwuekranowy kokpit składa się z 7-calowego wyświetlacza za kierownicą i 10,25-calowego tabletu na środku deski. System informacyjno-rozrywkowy jest oczywiście zintegrowany z Apple CarPlay i Android Auto.

Nie brakuje portów USB, czujników parkowania czy kamery. Co może być rozczarowujące, nie da się domówić wersji z bezprzewodową ładowarką smartfona. Są za to zaawansowane systemy wspomagania kierowcy z technologią MG Pilot. W bogatszej wersji znajdziemy m.in. system bezkluczykowy, podgrzewane fotele oraz kierownicę, a także kamerę 360 stopni.