Analitycy Dataforce zebrali dane z 96 proc. rynków Unii Europejskich, krajów EFTA oraz Wielkiej Brytanii. Z opracowania Automotive News wynika, że to wciąż wstępne dane, ale wiele wskazuje na to, że Volkswagen T-Roc wygra ubiegły miesiąc z Volkswagenem Golfem.
Niemiecki SUV hitem w Europie, ale w Polsce notuje spadek
Z racji tego, że różnica między oboma modelami jest niewielka (19 748 rejestracji T-Roca, 19 333 rej. Gofla), może dojść do przetasowania, gdy spłyną dane ze wszystkich rynków. Oba modele niemieckiej marki zaliczyły udany maj, bo sprzedaż T-Roca wzrosła o 12 proc. licząc rok do roku. Odrodzenie widać także w przypadku Golfa (+28 proc.), który przez lata był europejskim bestsellerem.
Polska zdecydowanie nie wpisuje się w ogólnoeuropejskie trendy. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w majowym top20 można było znaleźć tylko Volkswagena T-Roca. Niemiecki SUV z 687 rejestracjami zajął 13. miejsce, a w porównaniu z zeszłym rokiem nastąpił spadek o 13,8 proc. (797 szt.).
Być może w odwróceniu tendencji spadkowej pomogą spore rabaty, jakie w czerwcu zaproponował VW w Polsce. Promocyjne ceny T-Roca startują od 111 290 zł za podstawową wersję Life. Natomiast odmiana Special Edition jest niewiele droższa i kosztuje od 112 090 zł.
Volkswagen Golf goni Dacię Sandero
Wracając do Europy, na trzecim miejscu ubiegły miesiąc zakończyła Dacia Sandero. 18 676 rejestracji oznacza 10-procentowy spadek, ale najtańszy model budżetowej marki prowadzi po 5 miesiącach w Europie z 116 544 rejestracjami. Volkswagen Golf podgonił Dacię Sandero w maju, ale udało mu się przekroczyć już próg 100 tys. rejestracji (105 494).
Na kolejnych miejscach w majowym zestawieniu w Europie znalazły się Renault Clio, Volkswagen Tiguan i Skoda Octavia. Czołową dziesiątkę kompletują przedstawiciele koncernu Stellantis. Peugeot 2008 minimalnie wyprzedził Citroena C3, a top10 zamykają Peugeot 208, Opel Corsa i Kia Sportage. Z racji niewielkich różnic w liczbie rejestracji, może dojść jeszcze do drobnych przetasowań.