Jeden z ulubionych samochodów Polaków zyska wersję spalającą jakieś śmieszne ilości paliwa! To świetna alternatywa dla SUV-a

Choć w Polsce mamy ewidentny boom na SUV-y, to takie auta nie satysfakcjonują wielu klientów. Są duże, bezpieczne, ale nie aż tak pojemne. Pod względem tych parametrów na głowę biją je pickupy, którymi łatwo jeździ się nawet w mieście za sprawą nowych technologii (przedstawialiśmy je TUTAJ). Okazuje się, że ulubiony pickup Polaków, czyli Ford Ranger zyska wersję, która spala absurdalnie mało paliwa.

Ford Ranger PHEV
Podaj dalej

Elektryfikacja dotarła do pickupów

Ford zaoferuje klientom wersję Rangera z napędem hybrydowym typu plug-in, łączącą możliwość jazdy na napędzie elektrycznym z wszechstronnością poza utwardzonymi drogami i niezawodnością w pracy, których klienci oczekują od najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie.

Produkcja pierwszego w historii Rangera Plug-in Hybrid rozpocznie się pod koniec 2024 roku. Natomiast dostawy do klientów ruszą na początku 2025 roku. Nowy model będzie znaczącym krokiem naprzód w planach Forda, zakładających wprowadzenie pełnej gamy układów napędowych w segmencie pick-upów średniej wielkości.

Ford Ranger PHEV

Właściciele Rangera Plug-in Hybrid skorzystają również z rozwiązań systemowych Ford Pro, upraszczających przejście na modele elektryczne za sprawą nowych funkcji ułatwiających ładowanie, oprogramowaniu i obsłudze serwisowej, które pomogą w rozwoju ich firm.

„Ranger Plug-in Hybrid pomoże klientom wkroczyć w przyszłość opartą na napędach elektrycznych, dając im większe poczucie pewności i możliwości wyższe niż kiedykolwiek wcześniej. Jednocześnie Ranger pozostanie liderem innowacji i liderem w segmencie średniej wielkości pickupów” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie.

To przyniesie same korzyści

Ranger Plug-in Hybrid będzie generował większy moment obrotowy niż jakikolwiek inny Ranger. To dzięki zespołowi napędowemu, składającemu się 2,3-litrowego silnika benzynowego Ford EcoBoost i silnika elektrycznego zasilanego akumulatorem trakcyjnym. Układ umożliwi również jazdę w trybie bezemisyjnym do 40 kilometrów zasięgu. Czysty napęd elektryczny otwiera nowe możliwości przed właścicielami firm w coraz liczniejszych miastach, wprowadzających strefy obniżonej emisji.

Ford Ranger PHEV

Maksymalna zdolność holownicza Rangera Plug-In Hybrid dla przyczep z hamulcem wynosi 3500 kg. Zatem jest identyczna jak w pozostałych modelach z gamy Rangera (nie dotyczy wersji Raptor).

Więcej możliwości, cichsza praca

Ranger Plug-in Hybrid będzie również oferował system zasilania pokładowego Pro Power Onboard. Umożliwi to klientom podłączenie narzędzi i urządzeń o dużym poborze prądu. Na przykład w miejscu pracy lub obozowisku przez gniazda umieszczone w kabinie oraz skrzyni ładunkowej. Oznacza to, że hałaśliwe, nieporęczne i ciężkie generatory można zostawić w domu. Tym samym wykorzystując więcej miejsca w skrzyni ładunkowej na inny sprzęt i ekwipunek.

Poza możliwością korzystania z energii elektrycznej w miejscach oddalonych od infrastruktury, Ranger Plug-in Hybrid oferuje tryby jazdy z napędem elektrycznym. Ten da klientom większą elastyczność w decydowaniu o tym, jak i kiedy używać energii z akumulatora trakcyjnego.

Ford Ranger PHEV

Ranger Plug-In Hybrid dysponuje również sprawdzonym napędem na cztery koła, wybieranymi trybami jazdy oraz zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.

„Nasi klienci chcą zelektryfikowanych modeli, które charakteryzują się wysokimi osiągami i niewygórowanymi kosztami eksploatacji. Nie chcieliby jednak rezygnować z tego, co kochają w swoich ciężarówkach” – powiedział Hans Schep. „Ranger Plug-in Hybrid to najlepsze rozwiązanie – do pracy, rozrywki i jako samochód rodzinny – łączące dwie epoki napędów. Oferuje klientom bezemisyjną jazdę z napędem elektrycznym podczas krótkich podróży lub hybrydowe osiągi, przy tym zapewnia niesamowite możliwości terenowe, wysokie parametry ładowności i holowania, a dzięki Pro Power Onboard po raz pierwszy właściciele Rangerów mogą z łatwością korzystać z urządzeń elektrycznych w miejscach pracy i na kempingach.”

Źródło: Ford

Przeczytaj również