Japoński SUV w hybrydzie za 119 tys. zł rozchwytywany w Polsce. Przybywa ich szybciej niż parawanów na plaży w Mielnie

Dla wielu Polaków hybrydowy SUV stał się sensowną formą elektryfikacji. Sylwetka wzbudzająca poczucie bezpieczeństwa i niskie spalanie to jedne z najsilniejszych argumentów za takim rozwiązaniem. Okazuje się, że wśród SUV-ów z tradycyjną technologią hybrydową liderem w Polsce jest japoński SUV, który jest teraz na wyprzedaży.

Toyota C-HR / japoński SUV
Podaj dalej

Hybrydy (HEV) deklasują silniki Diesla

Klasyczne hybrydy HEV to połączenie silnika spalinowego i elektrycznego, który czerpie energię z małej baterii. Uzupełnia się ją jedynie odzyskując energię z hamowania lub przy pomocy generatora zasilanego jednostką benzynową. Choć trudno uczciwie stwierdzić, że jest to elektryfikacja ratująca planetę, to jednak znacząco redukuje to poziom emisji CO2. Zwłaszcza uwielbianych przez Polaków SUV-ów, które jako HEV-y emitują wówczas tyle, co miejskie spalinówki.

Toyota C-HR / HEV
fot. Toyota

Z danych udostępnionych przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) wynika, że w tym roku sprzedano już ponad 50 tys. (50 436) hybryd. Porównując to z okresem styczeń – maj 2023 to aż o 40,9 proc. więcej. Lepiej sprzedają się w Polsce tylko nowe miękkie hybrydy (MHEV) z 55 960 rejestracjami oraz auta wyłącznie benzynowe (81 492 szt.). Diesel jest daleko w tyle, bo choć wynik 19 249 rejestracjami jest o 0,4 proc. lepszy niż przed rokiem, to jednak daje to tylko 8,5 proc. całego tortu.

Który japoński SUV w hybrydzie sprzedaje się najlepiej?

IBRM Samar wyliczył na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), że najczęściej kupowaną hybrydą HEV w Polsce jest Toyota Corolla (11 605 szt.). To hit zwłaszcza we flotach, dostępny w nadwoziu sedan, hatchback lub kombi. Jednak już na drugim miejscu mamy najpopularniejszego hybrydowego SUV-a. Według wyliczeń IBRM Samar jest nim Toyota C-HR z liczbą 5 709 rejestracji.

Toyota C-HR 2024
fot. Toyota

Ten SUV jest ostatnio na wyprzedaży i rocznik 2024 można kupić nawet za 119 tys. zł. Niedawno ceny były jeszcze niższe, ale egzemplarze z podstawową wersją wyposażenia z rocznika 2023 r. już całkiem się wyprzedały. Polskie (żeby nie powiedzieć japońskie) podium HEV-ów kompletuje Toyota Yaris Cross (5 608 szt.), czyli kolejny SUV.

Nie tylko Toyota

Znając pierwszą trójkę nie trudno się domyślić, że Toyota przewodzi w zbiorczym rankingu marek sprzedających hybrydy HEV. 35 890 rejestracji to zdecydowana dominacja. Drugie miejsce udało się zając należącej do Toyoty marce Lexus (4 766 szt.). Najlepszym sprzedawcą HEV-ów spoza tego japońskiego koncernu jest Hyundai z 2 508 rejestracjami. W jego przypadku Polacy szczególnie interesują się hybrydową odmianą SUV-a o nazwie Tucson.

Przeczytaj również