Informację o szczegółach polskiej oferty wyjawił agencji ISB News, Blade Feng. Menedżer od stycznia 2024 r. zajmuje stanowisko country managera na Polskę w BYD Europe. Zamówienia w przedsprzedaży będą zbierać sieci dealerskie kojarzone głównie z markami koncernu Volkswagena. Mają to być grupa Krotoski, Plichta czy Cichy-Zasada. Początkowo BYD ma mieć 4 salony w Polsce. Oprócz Warszawy będą to obiekty w Gdyni, Poznaniu i Bydgoszczy.
BYD Dolphin od 141 tys. zł
W ofercie pojawią się modele w pełni elektryczne, ale i hybrydy plug-in. Najmniej ma kosztować miejski hatchback, bo od 141 tys. zł. To wyraźnie mniej niż konkurencyjny Volkswagen ID.3 (od 180 290 zł) czy Renault Megane E-Tech Electric (od 174 900 zł). Ceny bogatszej wersji wyposażenia mają zmieścić się w 150 tys. zł. Elektrowoz.pl sugeruje, że stawki są tym bardziej atrakcyjne, jeśli uwzględnimy fakt, że ceny mogą brać poprawki na planowane unijne cła na chińskie samochody.
BYD Dolphin to 5-drzwiowy hatchback segmentu C zbudowany na autorskiej płycie podłogowej e-Platform 3.0. Prawdopodobnie trafi do nas z dużą baterią litowo-żelazowo-fosforanową (LFP) o pojemności 60,48 kWh. Według pomiaru WLTP ma to dać zasięg 427 km. Silnik elektryczny o mocy 150 kW, czyli 204 KM zapewni sprint do setki w 7 sekund. Jednostka generuje 310 Nm momentu obrotowego. Moc i moment będą przekazywana tylko na przednią oś.
Chiński konkurent dla Tesli Model 3
BYD nazywany „chińską Teslą” będzie miało też w polskiej ofercie coś, co ma konkurować z bestsellerami firmy Elona Muska. Konkurentem dla Tesli Model 3 ma być BYD Seal. Ten elektryczny sedan ma kosztować od 207 tys. zł. zatem więcej niż amerykański konkurent (od 194 990 zł). Wersja z napędem na tył (Design) zaoferuje 570 km zasięgu według WLTP, czyli więcej niż w Tesli (513 km). W cyklu miejskim może to być nawet 700 km. Moc 313 km pozwoli na uzyskanie 100 km/h w 5,9 sekundy (TM3 w 6,1 s).
Wersja czteronapędowa, czyli Excellence AWD ma deklarowany zasięg 520 km (miasto 600 km). Z mocą 531 KM (0-100 w 3,8 sek.) nie nawiąże do Modelu 3 Long Range (zasięg 629 km), ale i osiągów TM3 Performance (3,1 sek. do setki). Najbogatsza wersja limuzyny BYD będzie wiązać się z wydatkiem 234 tys. złotych. To więcej niż za Teslę Model 3 Long Range (224 990 zł), ale mniej niż odmiana Performance (244 990 zł).
SUV w hybrydzie plug-in od 190 tys. zł
Chiński BYD może też namieszać w Polsce swoim SUV-em, czyli modelem Seal U. Dziennik.pl ustalił, że za 190 tys. zł będzie można kupić wersję DM-i, jak oznacza się hybrydę plug-in. To bardzo niska cena jak za technologię PHEV. Warto zauważyć, że autorski system BYD-a używa w tym układzie silnika spalinowego (1.5 o mocy 130 KM) tylko do generowania prądu.
Przednie koła napędza silnik elektryczny o mocy 197 KM. W przypadku odmiany 4×4 na przedniej osi jednostka elektryczna ma moc 204 KM, a na tylnej 163 KM. Akumulator zasilany silnikiem spalinowym ma pojemność 18,3 kWh. W trybie elektrycznym przejdzie tylko 70 kilometrów. Sensacją ma być hybrydowy zasięg auta, który wyniesie aż 1080 km. To zasługa 60-litrowego zbiornika paliwa. Górna granica ceny BYD-a Seal U ma zamykać się przy 203 tys. zł.
Nie jest jasne czy do polskiej oferty ten SUV wejdzie w wersji w pełni elektrycznej. Na naszym rynku nie będą dostępne też najdroższe modele chińskiego producenta jak BYD Han czy BYD Tang.