Bogato wyposażony SUV za 35 tys. zł to nowy sprzedażowy hit w Polsce. Niską ceną kusi wersja dla fanów piłki nożnej

W tym roku używany SUV za 35 tys. zł robi prawdziwą furorę w Polsce. Ford Kuga to dziś jeden z najpopularniejszych modeli w polskim imporcie i numer dwa wśród SUV-ów. Klientów w naszym kraju przekonuje nie tylko cena, ale i bogate wyposażenie, które w niemieckiej wersji Champions Edition jest czymś szczególnym dla fanów piłki nożnej.

Ford Kuga 2008 / SUV
Podaj dalej

SUV Forda nowym hitem importu

2024 r. stoi pod znakiem odradzania się importu samochodów używanych w Polsce. Ostatnie dane IBRM Samar potwierdzają ponad 25-procentowy wzrost względem ubiegłego roku. Od stycznia do maja przerejestrowano bowiem aż 366 823 aut osobowych z zagranicy. Ponad połowa pochodzi z Niemiec i zazwyczaj są to 12-letnie modele.

Choć Polacy z tego źródła wybierają głównie auta kompaktowe lub subkompaktowe, to rośnie też popyt na SUV-y. Pisaliśmy już, że w imporcie gwiazdą tego rodzaju nadwozia jest Nissan Qashqai. Jednak jego ciekawą alternatywą stał się właśnie Ford Kuga, który po raz pierwszy w tym roku awansował do czołówki. Do końca maja dokonano aż 4 731 szt. pierwszych rejestracji tego SUV-a po odkupie z zagranicy.

Ford Kuga 2008
Ford Kuga stał się bardzo chętnie importowanym przez Polaków SUV-em. // fot. Ford

W popularności Kugi pomaga łatwa dostępność w Niemczech. Oferty na ten model zza naszej zachodniej granicy zazwyczaj kosztują średnio od ok. 35 tys. zł za 12-letni egzemplarz. Wiele zależy oczywiście od wyposażenia, bo te bogatsze kosztują nawet o 10 tys. zł więcej. Jednak nawet w dolnej granicy tych widełek są wersje warte uwagi. Zwłaszcza dla fanów piłki nożnej, ciekawa może być odmiana Champions Edition.

O co naprawdę chodzi z tą wersją Champions Edition?

Przeglądając oferty, handlarze często mylnie opisują ją jako edycję specjalną z okazji turnieju Euro 2012, który rozgrywano w Polsce i na Ukrainie. Tak naprawdę była to edycja związana z Ligą Mistrzów UEFA, czyli najważniejszymi rozgrywkami klubowymi na świecie. W tamtym czasie Ford po prostu przedłużył z europejską federacją umowę na sponsoring Champions Leauge i wypuścił serię ozdobioną logo rozgrywek. Te można znaleźć m.in. na listwach słupka B (przednich drzwiach) czy welurowych dywanikach.

Ford Kuga Champions Edition
Wersja Champions Edition była sygnowana logo piłkarskiej Ligi Mistrzów. // fot. otomoto.pl (oferta prywatna)

W tej odmianie klienci w Niemczech kupowali najróżniejsze specyfikacje. Fordy Kuga Champions Edition znajdziemy zatem zarówno w wersji z napędem na jedną oś, jak i z 4×4. Na wyposażeniu nie zawsze jest słynna, „fordowska” podgrzewana przednia szyba. Często jest jednak podgrzewanie foteli, lusterek, nawigacja czy czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Dominują 2-litrowe silniki Diesla o mocy 140 KM. Niemcy chętnie się ich pozbywają, dlatego ceny bywają okazyjne.

Przeczytaj również