Te Volvo Polestar Engineered to wilki w owczej skórze. Pojawi się tylko 60 sztuk każdego modelu

Volvo Germany ogłosiło dwie nowe edycje limitowane Polestar Engineered na rok 2024, oparte na hybrydowym SUV-ie XC60 i sedanie S60. Co ciekawe, samochody w tej topowej wersji dostały oklejenie matową folią od 3M. Trzeba przyznać, że na pierwszy rzut oka wygląda to po prostu obłędnie.

Te Volvo Polestar Engineered to wilki w owczej skórze. Pojawi się tylko 60 sztuk każdego modelu
Podaj dalej

Volvo mogło znacznie zmniejszyć swoje udziały w Polestar. Na szczęście szwedzki producent finalnie zachował oznaczenie „Polestar Engineered” dla wyczynowych wersji swoich modeli. Ma to przełożenie na kolejne edycje limitowane.

Flagowe wersje Volvo, które okazują się zaskakująco niepozorne

Volvo XC60 i S60 otrzymały już wersję Polestar Engineered w USA i na innych rynkach. Jednak nowe „limitki” charakteryzują się kilkoma wyjątkowymi akcentami. Zewnętrzną atrakcją jest matowa folia w firmy 3M. Kupujący mogą wybierać pomiędzy odcieniami Matte Silver lub Matte Indigo, kontrastującymi ze złotymi zaciskami hamulcowymi. Jeśli chodzi o karoserię, nie ma tu mowy o widowiskowym body kicie, który zrobiłby „efekt wow”. W pewnym sensie są to sleepery skrywające potężną muskulaturę pod eleganckim płaszczem.

Samochody dostały 22-calowe (XC60) i 20-calowe (S60) koła. Za nimi znajdują się sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe Akebono (XC60) lub Brembo (S60) z mocniejszymi, wentylowanymi tarczami. Podobnie jak standardowe modele Polestar Engineered, te edycje limitowane są wyposażone w zawieszenie z technologią podwójnego przepływu zaworów Öhlins. Mają też dodatkowy drążek rozporowy zapewniający ostrzejsze prowadzenie i większą sztywność.

fot.: Volvo

W środku, jak na Volvo przystało – pełen luksus. Wewnątrz na konsoli środkowej znajduje się oczywiście znaczek Polestar Engineered. Wyposażenie obejmuje też najwyższej klasy systemy audio firmy Harman Kardon (S60) i Bowers & Wilkins (XC60).

fot.: Volvo

Co pod maskami?

Obydwa modele są wyposażone w hybrydowy układ plug-in T8 AWD, łączący 2,0-litrowy silnik turbo z silnikiem elektrycznym zamontowanym z tyłu. Sam silnik spalinowy wytwarza 306 KM i 400 Nm momentu obrotowego, a kolejne 143 KM i 309 Nm pochodzi z silnika elektrycznego. Dzięki temu S60 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy. Z kolei masywniejszy XC60 wykonuje ten sam sprint w 4,9 sekundy.

Pakiet akumulatorów o pojemności 14,7 kWh zapewnia do 94 km zasięgu między ładowaniami wyłącznie na napędzie elektrycznym. Ceny Volvo S60 Polestar Engineered Limited Edition T8 AWD zaczynają się od 80 480 euro, a XC60 – od 94 680 euro.

Przeczytaj również