Polska policja ma nowe motocykle. To prawdziwe bestie - 3 sek. do setki i jeszcze ta prędkość maksymalna...

Polska policja ma nowe motocykle. To prawdziwe bestie - 3 sek. do setki i jeszcze ta prędkość maksymalna...

Polska policja ma nowe motocykle. To prawdziwe bestie – 3 sek. do setki i jeszcze ta prędkość maksymalna…

Podaj dalej

Niemal każdego roku flota polskiej policji zasilana jest kolejnymi – najnowocześniejszymi pojazdami. To oczywiście doskonała wiadomość, bowiem dzięki temu policjanci mogą w trakcie pełnienia swych obowiązków mogą korzystać z najlepszego sprzętu. Tym razem są to motocykle – i to nie byle jakie.

Do Komendy Miejskiej Policji w Słupsku trafiły dwa nowoczesne policyjne motocykle. Maszyny o mocy 136 KM rozpędzają się „do setki” w trzy sekundy, a ich maksymalna prędkość znacznie przekracza 200 km/godz. Nowe pojazdy, to nowe możliwości, w połączeniu z wysokimi umiejętnościami policjantów, będą służyć poprawie bezpieczeństwa na drogach oraz pozwolą szybciej dotrzeć na miejsce zdarzenia, szczególnie w sytuacjach, gdy liczy się czas dojazdu.

Im nie uciekniesz

Od wczoraj na drogach powiatu słupskiego policjanci z drogówki pełnią służbę z wykorzystaniem nowoczesnych motocykli. Mowa tu o BMW R 1250 RT, znany w wersji cywilnej wielu użytkownikom, zasilany jest 2-cylindrowym, czterosuwowym bokserem o pojemności 1254 cm3. Silnik daje kierującemu do wykorzystania 136 koni mechanicznych, a moment obrotowy o wartości 143 Nm skutecznie „odpycha” motocykl od asfaltu pozwalając rozwinąć prędkość 100 km/h w czasie 3 sekund. Policyjna wersja tej maszyny jest jednoosobowa. Miejsce pasażera zajmuje zintegrowany kufer z centralą radiową.

Jednośladowe beemk-i kolorystycznie odpowiadają już nowemu oznakowaniu pojazdów służbowych, których kolorystyka została wzbogacona o jaskrawą barwę żółtą. Motocykle posiadają także wiele elementów odblaskowych oraz czerwone i niebieskie sygnały uprzywilejowania LED z przodu i z tyłu. Dodatkowe wyposażenie

W wyposażeniu znajdziemy także podgrzewane siedzenie i manetki oraz inne elementy poprawiające komfort w czasie jazdy. Zatankowany motocykl w wersji cywilnej waży 279 kilogramów, natomiast z wyposażeniem specjalnym, jego waga może wynieść nawet ponad 300 kg. Nowym rozwiązaniem, które jest już pewnym standardem w świecie motoryzacji, jest zastąpienie analogowych bądź cyfrowych zegarów, przejrzystym ekranem TFT o przekątnej 10,25 cala, który łączy w sobie komputer pokładowy, zestaw wskaźników oraz technologie Bluetooth.

Wszystko to sprawia, że nowe motocykle będą niezwykle skutecznym narzędziem do przemieszczania się, szczególnie w ruchu miejskim, gdzie często mamy do czynienia z zakorkowanymi ulicami. Warto podkreślić, że policjanci drogówki, którzy pełnią służbę na motocyklach, przechodzą specjalistyczne szkolenia z jazdy w różnych warunkach. Ponadto za kierownicą motocykli policyjnych zasiadają głównie funkcjonariusze, którzy również poza służbą pasjonują się motocyklami.

POLICJA POMORSKA

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News