Władze brytyjskiej marki podjęły decyzję o powrocie do płaskiego znaku firmowego, który był w użyciu do 2001 roku. Prosty wzór graficzny jest inspirowany jednak trójwymiarowym logotypem stosowanym od szesnastu lat. W procesie planowania postanowiono zachować tradycyjny motyw przedstawiający uskrzydlone koło, z umieszczonym w centralnym punkcie napisem MINI. Artyści zajmujący się tworzeniem projektu zrezygnowali z efektu cieniowania, chcąc uzyskać kontrast bieli i czerni. Taki zabieg ma symbolicznie ukazać autentyczność oraz przejrzystość marki.
Nowe logo będzie umieszczone na wszystkich modelach MINI m.in. z tyłu samochodu, na masce silnika, na pilocie oraz oczywiście na środku kierownicy. Projekt swoim kształtem wyraźnie nawiązuje do sygnetu zastosowanego w MINI w połowie lat 90. Wzór graficzny, który będzie stosowany od marca 2018 roku, nawiązuje do blisko 60-letniej tradycji brytyjskiej marki. Warto zauważyć, że omawiane logo było stosowane w oficjalnej korespondencji już w 2015 roku, jednak na samochody ma trafić dopiero w nadchodzących miesiącach.
Zabieg zastosowany przez MINI nie jest niczym szokującym, bowiem w ostatnim czasie wiele marek zdecydowało się na zmianę obowiązującego logotypu. Ma to związek z coraz powszechniejszym wykorzystaniem do komunikacji z klientem nowoczesnych platform społecznościowych, które wymuszają poniekąd na producentach dostosowanie obrandowania do zaistniałej sytuacji. Podobny zabieg zdecydowali się zastosować szefowie BMW, którzy minimalistyczną wersję logo zarezerwowali dla … najbardziej luksusowych modeli swoich pojazdów. Charakterystyczna niebieska barwa, została całkowicie zastąpiona odcieniami bieli i czerni. Również Opel przeszedł drogę w podobnym kierunku, który świadomie zrezygnował z chromu i efektu 3D na rzecz dwuwymiarowego projektu.
https://www.youtube.com/watch?v=Wf41x-uirvg