Miękoś i Janosz mistrzami Polski w długim dystansie, mimo pit-stopu na... wymianę drzwi!

Miękoś i Janosz mistrzami Polski w długim dystansie, mimo pit-stopu na... wymianę drzwi!

4 interakcje

Podaj dalej

Sezon Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2019 na Torze Poznań zakończył dwugodzinny wyścig 5. rundy Mistrzostw Polski Wyścigów Długodystansowych Endurance. W indywidualnej klasyfikacji generalnej po tytuły sięgnął Mariusz Miękoś oraz jego zmiennik, Artur Janosz.

Łódzko-warszawski duet w Lamborghini Huracanie Supertrofeo już wcześniej był także pewny mistrzostwa Polski w klasie D4 +3500. To nie zmieniało jednak chęci na zwycięstwo, co potwierdził najlepszy rezultat w czasówce. Mariusz Miękoś udanie rozpoczął wyścig, ale podczas dublowania jednego z Mini Cooperów S (klasa D4 3500) doszło do kontaktu, wskutek którego Lambo straciło drzwi.

Zespół GT3 Poland był jednak przygotowany nawet na taką ewentualność i podczas nadprogramowego pit-stopu zdemontowali brakującą część z drugiego Huracana Supertrofeo, umożliwiając dalszą rywalizację. Nieplanowany postój pozbawił Miękosia i Janosza zwycięstwa w wyścigu, który w ogólnym zestawieniu i klasie D4+3500 padł łupem duetu Janusz Szymański/Robert Lukas (Porsche 911 GT3).

Posłuchajcie co po dzisiejszym emocjonującym dwugodzinnym wyścigu powiedział nam na Tor Poznań Mariusz Miękoś Racing!

Gepostet von WRC Motorsport & Beyond am Samstag, 21. September 2019

W klasie D4 2000 triumf w ostatniej rundzie wywalczyło łódzkie trio Piotr Kowner/Aleksander Robak i Maciej Łaszkiewicz (BMW E30). Mistrzostwo Polski w klasie zdobyli nieobecni w ten weekend Bartłomiej Madziara i Bartosz Grzelecki.

Wyścig w D4 3500 na swoje konto zapisali Adam Bougsiaa i Adam Puciata (VW Golf), ale mimo dwóch zwycięstw w sezonie tytuł powędrował do pary Bartłomiej Mirecki/Karol Urbaniak (Renault Clio), trzecich w ostatni weekend sezonu.

WSMP 2019 – 5. runda Mistrzostw Polski Endurance

WSMP 2019 – Mistrzostwa Polski Endurance  – punktacja końcowa w klasach

WSMP 2019 – Mistrzostwa Polski Endurance – punktacja końcowa indywidualna

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News